Eurogamer.nl

Zelda: Breath of the Wild - Watertitaan Vah Ruta: elektropijlen, Titaan kalmeren

Spanning in de lucht.

Zodra je The Legend of Zelda: Breath of the Wild het Zora-paleis bereikt en spreekt met koning Dorephan krijg je een nieuwe hoofdmissie genaamd 'Watertitaan Vah Ruta'. Deze Titaan moet je kalmeren. Vooraleer je daar aan kan beginnen moet je echter Muzu overtuigen dat prinses Mipha hem leuk vond. Je vindt hem aan het standbeeld van Mipha. Na het filmpje en de flashback van Link doe je de Zora-pantser aan. Het feit dat deze je perfect past, zal Muzu eindelijk overtuigen.

Nu krijg je te horen dat om de Titaan Vah Ruta te kalmeren, je toch zeker twintig Elektropijlen moet verzamelen. Je kan deze kopen of in de spelwereld verzamelen, maar het spel geeft je ook de optie om naar de Ploymus-berg te gaan en daar op de piek elektropijlen te verzamelen van de Lynel.

De snelste route naar de Ploymus-berg om de Zora-pantser aan te doen en omhoog te zwemmen via de watervallen. Handig!

Weg naar Ploymus-berg

Volg de oostelijke weg uit het Zora-paleis. Je komt al snel een wegwijzer tegen. Links geeft een binnenweg naar de Ploymus-berg aan. Nu we het Zora-pantser hebben kunnen we gebruik deze route gebruik maken. Ga tegen de waterval staan en met een druk op de A-knop zwem je de waterval omhoog. Doe dit voor elke waterval tot je niet meer hoger kunt.

breath-of-the-wild-elektropijlen

Zwem met behulp van het Zora-pantser tegen de waterval naar boven.

Als je na de tweede waterval even naar rechts gaat, kom je een nieuwe plaque tegen met informatie over de geschiedenis van de Zora. Lees deze voor de mini-quest 'De Stenen Monumenten'.

Ziezo, je hebt de Ploymus-berg bereikt. Waarschijnlijk zie je al in de bomen de eerste Elektropijlen zitten. Wees echter voorzichtig. De Lynel die ze afgeschoten heeft is absoluut geen doetje, en zodra hij je ziet, start er een hevig gevecht dat je niet gemakkelijk overleeft.

Nog meer Zelda: Breath of the Wild tips en walkthroughs:

Zelda: Breath of the Wild tips en tricks
Basistips die de fijnere kneepjes van de vernieuwingen in Breath of the Wild uitleggen.

Vorige: Zelda: Breath of the Wild - Weg naar Zora-paleis, Zora-pantser
Zet je weg langs de oever van de Zora-rivier verder om uiteindelijk bij het paleis te komen.

Volgende: Zelda: Breath of the Wild - Vah Ruta dungeon oplossingen: controlezuilen, slurf, waterrad
Baan je een weg door de Watertitaan en activeer de controlezuilen.

Elektropijlen vinden

Daarom is het beter rond hem te sluipen en ondertussen zoveel mogelijk Elektropijlen op te rapen. Houd de weg die de Lynel volgt goed in de gaten, en inspecteer elke boom voor Elektropijlen. Neem er zoveel mee als je kunt.

Ook belangrijk is de helling in het zuiden. Ga hier als laatste naartoe, want hier heb je nog een viertal Elektropijlen. Van deze Derunth-rots kun je vervolgens heel gemakkelijk naar beneden springen en meteen op de juiste plek komen.

breath-of-the-wild-lynel

Ontwijk dit monster en ga niet de confrontatie aan.

Kijk dus naar het westen en spring van de Derunth-rots met je zweefzijl. Sidon wacht op je op de noordelijke oever van het Oostelijk stuwmeer. Je kunt meteen naar hem toe, maar misschien is het slim dat je in het nabijgelegen paviljoen eerst slaapt om je hartjes bij te vullen.

Watertitaan Vah Ruta sussen

Nu moet je op de rug van Sidon zitten terwijl je aangevallen wordt door de Titaan Vah Ruta. Hij vuurt ijsblokken op je af die je moet wegslaan met je wapen. Hierbij is timing erg belangrijk, want sla op het verkeerde moment en je wordt geraakt. Of gebruik je Cryonis kracht om ze van op een afstand te breken.

Nadat Vah Ruta geen ijsblokken meer heeft, zal Sidon je naar één van de watervallen aan de zijkant van Vah Ruta brengen en moet je omhoog zwemmen. Je haalt vanzelf je zweefzeil boven. Gebruik je boog met een Elektropijl om de tijd te vertragen en mik op de rode gloeiende bol boven de waterval. Als je snel bent en goed kunt mikken, kun je zelfs proberen om in één vlucht twee rode bollen te raken.

breath-of-the-wild-watertitaan

Je kunt ook Cryonis gebruiken om de ijsmijnen en -blokken te breken.

Na een tijd zal Vah Ruta ook ijsmijnen naar je beginnen sturen, die je achtervolgen. Deze kun je best onschadelijk maken met normale pijlen of opnieuw met Cryonis. Verder blijft dit gevecht dezelfde structuur aanhouden. Wanneer Vah Ruta geen ijsblokken of ijsmijnen meer heeft brengt prins Sidon je naar een waterval, waarop je opnieuw Elektropijlen kunt afvuren.

Wanneer je alle vier de rode bollen hebt uitgeschakeld, zal de Titaan kalmeren, en kan je Vah Ruta betreden. Hoera, het is tijd voor de eerste kerker van The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Ga verder naar het volgende deel van de Breath of the Wild walkthrough: Zelda: Breath of the Wild - Vah Ruta dungeon oplossingen: controlezuilen, slurf, waterrad

ADVERTENTIE

Reacties

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.