Watch Dogs: Legion Operatives: Gearresteerde en gewonde speelbare agenten en hoe je ze terugkrijgt uitgelegd

Waar gaan je agenten naartoe als je niet speelt in permadeath-mode?

Watch Dogs: Legion pakt de dingen een klein beetje anders aan dan in andere openwereld games - het plaatst je in de schoenen van verschillende speelbare personages in plaats van maar één speelbaar hoofdpersonage .

Deze speelbare agenten - die je kunt rekruteren in de loop van het verhaal door bijna alle voorbijgangers in de game te profileren - kunnen gewond of gearresteerd raken als je slecht uit een vuurgevecht komt.

Op deze pagina leggen we je uit wat er gebeurd als je gevangen wordt of als je levensmeter opraakt - vermoedelijk speel je niet in permadeath mode, waar je elk speelbaar personage voor altijd verliest als ze doodgaan.

Op deze pagina:

Gearresteerde of gewonde agenten in Watch Dogs: Legion uitgelegd

Als je levensmeter opraakt in de wereld of als dat gebeurt in vijandig (rood) gebied en je speelt niet in permadeath mode, dan kun je die getroffen agent voor een bepaalde tijd niet meer gebruiken.

Dat betekent dat je niet meer als die agent kunt spelen tot de bijbehorende timer om is en je ondertussen verplicht bent om te spelen met een andere agent.

watch_dogs_arrested_injured_1

Die timer duurt een half uur tot een uur naar onze mening. Om te weten hoe lang die timer nog duurt, moet je kijken naar het 'Team'-tabblad van het menu.

Deze in-game tijd is trouwens niet gekoppeld aan die van in de echte wereld - het is dus niet mogelijk om je console af te sluiten en later terug te komen als de tijd is verstreken. Althans niet in deze game en dus is wachten de enige optie.

Dat gezegd zijnde, je kunt wel nog steeds je controller wegleggen in de fysieke wereld en wachten tot de tijd verstreken is. Het is ook erg aangeraden om de tijd sneller te laten verstrijken, wanneer je die bepaalde agent echt nodig hebt.

watch_dogs_arrested_injured_5

Natuurlijk kun je ook verder spelen met een andere agent tot die andere terug is en dat ligt eigenlijk ook in lijn met het concept van de hele game. Als je echt een favoriete agent hebt of eentje met vaardigheden die nodig zijn voor een bepaald doel, dan is het wel interessant om in de tussentijd iets anders te gaan doen.

Als laatste, is het erg aangeraden om een advocaat aan je team toe te voegen. Toen wij de eerste keer werden opgepakt, gaf de game ons die tip. Dat neemt niet weg dat je dat personage enkel kunt rekruteren als je er een zijmissie voor doet.

watch_dogs_arrested_injured_6

Een advocaat heeft de Bail Out-vaardigheid die 'af en toe automatisch gearresteerde teamgenoten vrijlaat'. Die vaardigheid geeft je dus geen garanties, maar als het blijft gebeuren, dan is wel de moeite waard om eentje op te sporen.

Wat gebeurt er als alle agenten gearresteerd of gewond raken in Watch Dogs: Legion?

Een ding dat we graag wilden testen was: wat gebeurt er als al je agenten gearresteerd of gewond raken? Dat is in het vroege stadium van de game mogelijk als je nog maar enkele agenten ter beschikking hebt en je maar blijft falen bij het voltooien van bepaalde moeilijkere missies.

watch_dogs_arrested_injured_2

In theorie, is het goed mogelijk om bij elk personage een aftelklok te hebben en niet in staat zijn om de game te kunnen spelen tot die klok op nul staat (De enige uitzondering is natuurlijk de permadeath mode - waarbij het verliezen van alle agenten met zekerheid voor een totaal ander eindresultaat zorgt).

In werkelijkheid gebeurd er iets anticlimactisch. Bij ons werd er meteen een agent vrijgelaten en zijn of haar timer op nul gezet. Welke agent dat is bepaalde de game op een willekeurige manier en af en toe leek het er ook op alsof een eerder gearresteerde of gewonde agent prioriteit kreeg.

watch_dogs_arrested_injured_3

Dat betekent dat als je graag je favoriete agent sneller, dan het verstrijken van de tijdsklok, wil vrij krijgen, dan is het opzettelijk laten arresteren of gewond laten raken van je andere agenten misschien wel de uitweg.

Zoals hierboven geschreven staat, is het veel gemakkelijker om je controller gewoon weg te leggen en te wachten tot de tijd om is. Wanneer je echter maar een klein team hebt en je het niet erg vindt om hen expres tijdelijk te verliezen, dan is de bovenstaande methode misschien wel sneller.

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Redactie

Redactie

medewerker

Dit artikel is tot stand gebracht door verschillende Eurogamer Benelux-redacteurs. Teamwork!

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread