Days Gone speelt als een survival horror game

Geen knotsgekke open wereld taferelen.

Volgens ontwikkelaar Bend Studios speelt Days Gone als een survival horror game. Typische acties uit open wereld games zoals de Far Cry-serie zijn achterwege gelaten.

De game heeft een vaste moeilijkheidsgraad die voor een flinke uitdaging zorgt. Freakers zijn een constant gevaar en komen in groten getale op het geluid van onder andere vuurwapens af. Vluchten is vaak een slimmere optie dan blijven vechten.

Zelfs op je motor ben je niet helemaal veilig. Menselijke tegenstanders proberen je in hinderlagen te lokken en als je even niet oplet springt er een Freaker bij je achterop. Het is zelfs mogelijk om op een horde Freakers te stuiten die vervolgens massaal achter je aankomen.

Die aanhoudende dreiging zorgt ervoor dat jij je nergens veilig voelt. Daarnaast sluiten de alle nevenactiviteiten die je kunt ondernemen naadloos aan bij de serieuze toon van de wereld. Je jaagt om te kunnen eten en je bent regelmatig op zoek naar voorraden.

Je werkt dan ook geen standaard lijstje af, maar wint langzaamaan het vertrouwen van mensen door ze van eten te voorzien en ze te beschermen tegen struikrovers. Heb je eenmaal het vertrouwen gewonnen, dan krijg je toegang tot nieuwe hulpmiddelen.

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Johnny van Spronsen

Johnny van Spronsen

Barbaar

Johnny is killer dan het staal dat zijn tegenstanders doorklieft. Hij verplettert vijanden, drijft de overlevenden lachend voor zich uit en luistert met plezier naar de klaagzang van de verliezers.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread