Rockstar laat weten dat in Red Dead Redemption 2 vrijheid centraal staat. De game zit vol met keuzes die op een organische manier gebracht worden.

De studio doet dat door gameplay, cutscenes en opdrachten als een naadloze ervaring aan te bieden. De camera gaat niet over in een cutscene als je een gesprek start en gesprekken leveren nieuwe activiteiten op zonder daarbij een duidelijk onderscheid tussen verhaalmissies en zijopdrachten te maken.

Je hebt volledig de controle over hoe deze interacties uitpakken. Als je iemand tegenkomt kun je beleefd zijn, diegene intimideren of zelfs beroven. De reactie hangt van verschillende omstandigheden af en de game houdt ook rekening of jij wel of niet je wapen getrokken hebt.

Het Honor System uit het origineel keert terug en bepaalt hoe de wereld op jouw acties reageert. Je reputatie be´nvloedt de prijzen bij handelaren, de reacties van NPC's en of je in bepaalde gemeenschappen welkom bent of niet.

In een recente demo wordt een voorbeeld getoond waarin Morgan een man berooft die aan het vissen is. Eenmaal betrapt kun je de spullen teruggeven, de visser bedreigen dat hij niets mag vertellen, hem laten vluchten of zelfs doodschieten.

Indien hij vlucht is de kans groot dat de autoriteiten gewaarschuwd worden. De straf voor iemand beroven is milder dan wanneer je hem doodschiet, maar iedere actie heeft zijn eigen gevolgen en Red Dead Redemption 2 heeft situaties en keuzes zoals deze in overvloed.

Wil je meer weten? Hier lees je over de Red Dead Redemption 2 release, gameplay en alles wat we weten.

ADVERTENTIE

Over de auteur

Johnny van Spronsen

Johnny van Spronsen

Barbaar

Johnny is killer dan het staal dat zijn tegenstanders doorklieft. Hij verplettert vijanden, drijft de overlevenden lachend voor zich uit en luistert met plezier naar de klaagzang van de verliezers.

Meer artikels van Johnny van Spronsen

Reacties (0)

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread

Gerelateerde content