Capcom heeft in een interview aangegeven dat Monster Hunter World geen loot boxes en microtransacties bevat.

De producent en de regisseur van de game geven beide aan dat de balans van de game negatief wordt be´nvloed als er loot boxes aan toegevoegd worden. "Loot boxes passen niet bij Monster Hunter, omdat de kracht van je wapens niet de doorslag geeft in hoe je verder geraakt", aldus regisseur Yuuya Tokuda.

Producent Ryozo Tsujimoto voegt daar aan toe: "We willen dat mensen de game die wij hebben gemaakt volledig ervaren, in plaats dat ze de optie krijgen om die ervaring over te slaan."

Kijkend naar de trends rondom loot boxes en microtransacties is het verfrissend dat Capcom in ieder geval voor deze game de boot afhoudt. Volgens previewmateriaal krijgen spelers al vanaf een laag niveau meer dan voldoende loot om een kans te maken tegen de gigantische monsters.

De Monster Hunter World beta start in december, exclusief op de PlayStation 4.

ADVERTENTIE

Over de auteur

Sander van Leth

Sander van Leth

Retrogamesnob

Sander speelt zo'n beetje alles wat los en vast zit, als het maar beweegt. De trotse aanvoerder van #teamkansloos is geregeld op YouTube te zien. Is er heilig van overtuigd dat er niets mooier klinkt dan de muziek van de SNES.

Meer artikels van Sander van Leth