Volgens id Software studiohoofd Tim Willets is Quake Champions geen MOBA, maar volgt het wel in de voetsporen van diens voorgangers. Dit zegt hij in een interview met het Duitse Rocket Beans TV.

Vorige week Quake Champions aankondiging. Net als diens voorgangers Quake 3 en Quake Live is de game een arena shooter.

Een nieuw element in Champions is echter dat personages nu speciale individuele skills hebben. Dit leidt tot de speculatie dat Quake het MOBA-genre en afgeleide games als Overwatch achterna gaat.

Volgens Willits is hier echter geen sprake van: "Nee, het is geen MOBA. Het is gn MOBA." Ook vergelijken met Overwatch wijst hij van de hand. In plaats daarvan wijst hij op inspiratie uit eerdere delen uit de serie.

"We hebben met veel Quake Live pro-gamers gesproken. Champions moet een uitnodigende en natuurlijke voortgang van Quake Live worden." Hij beschrijft het als een "moderne game, met moderne graphics en gameplay."

"Maar die gameplay moet de essentie van Quake bevatten, zoals airplay, rocket jumping en strafing. De game moet bieden wat de geharde spelers willen."

Willits verdedigt verder ook de keuze om de game exclusief voor de pc uit te brengen. Volgens het studiohoofd was het een technische overweging, met de nadruk op unlocked frame rates:

"We willen geen excuses of grenzen. Ik hou van onze console fans, maar voor deze game willen wij ons richten op het platform dat de beste invalshoek voor competitieve eSports biedt."

Wanneer de game uitkomt, is nog niet bekend. Wel zegt id Software de game voor release eerst een lange tijd in bta te willen houden.

Nog even tijd? Lees dan ook:

ADVERTENTIE

Over de auteur

Samuel Bom

Samuel Bom

Redacteur

Besteedt zijn tijd aan games, boeken, koffie en schrijfsels. Kent de kaart van Hyrule uit zijn hoofd en verloor ooit in Quake van zijn kat.