Eurogamer.nl

The Crew 2 wordt de ultieme Amerikaanse roadtrip

Te land, ter zee en in de lucht.

Te land, ter zee en in de lucht. Wij kennen het als een 'hilarisch' TV-programma, maar voor ontwikkelaar Ivory Tower is het de leidraad bij de ontwikkeling van The Crew 2. Net als in het eerste deel uit 2014 verken je opnieuw een open wereld die zich over de gehele VS uitstrekt, maar ditmaal ben je niet langer enkel aan de weg gekluisterd.

In The Crew 2 bestuur je namelijk niet alleen auto's, maar ook crossmotors, boten en zelfs vliegtuigen. In het startmenu kies je een favoriet uit elke categorie en vervolgens wissel je vlot tussen de verschillende voertuigen. Om dat systeem uitvoerig te testen reed ik met mijn auto van een klif, vloog ik in de lucht met mijn stuntvlieger verder en schakelde ik midden in de wolken over naar m'n speedboot. De ontwikkelaar die over mijn schouder meekeek, werd tijdens de duikvlucht naar het water even zenuwachtig, maar alles verliep uitermate soepel.

Dankzij de replay-mode kun je dit stuntwerk vervolgens tot 10 minuten terugspoelen en vanuit verschillende hoeken herbekijken. Dat levert vast spectaculaire beelden op, want net als in het eerste deel zijn de straten, velden en vlakten van dit enorme Amerika het echte hoofdpersonage. In de demo was enkel de omgeving rond New York beschikbaar, maar die toonde toch al heel wat diversiteit. In enkele minuten tijd vlieg je tussen flatgebouwen, bedwing je de golven van de Hudson en scheur je door de heuvels van de natuurparken in het noorden. Combineer die vergezichten met realistische weerseffecten en The Crew 2 is goed op weg om alvast op grafisch vlak te overtuigen.

De open wereld wordt door andere speler bevolkt, die je vervolgens kunt uitnodigen en in verschillende events uitdagen. Tijdens de demo veegde ik de vloer aan met mijn concurrenten op een heuvelachtig motorcrossparcours. Daarbij is het essentieel om vooral je jumps goed te timen en niet heel de tijd plankgas te geven. En ook tijdens het drift-event in Central Park is een goede beheersing van het gaspedaal een must. Jammer genoeg hebben de parkbezoekers en stalletjes langs de kant dit ook geweten.

the-crew2-preview

De besturing van de voertuigen zit ergens tussen die van een arcaderacer en een simulatie. Makkelijk op te pikken, maar er is toch nog heel wat ruimte om te perfectioneren. Tijdens de demo voelden sommige auto's en boten wat licht aan. De wegligging van de driftcars is heel erg gevoelig, tot op het punt dat ze niet langer als volwaardige bolides voelen, maar eerder als kartonnen gocarts. De speedboot uit de demo voelt dan weer stijf aan en als een speelbal voor de golven. Een te licht weggedrag was een gekend probleem bij de originele The Crew, dus hopelijk verhelpt Ubisoft dit euvel nog voor de release van de sequel. Ivory Tower heeft echter nog tot maart volgend jaar om de feel van de voertuigen tot in de puntjes te verfijnen. De motors en vliegtuigen lieten zich bovendien wel precies goed en realistisch besturen.

Het lijkt er dus op dat de uitbreiding naar het water en het luchtruim een mooie stap voorwaarts voor de The Crew-serie wordt. Dat is vooral te danken aan het gemak waarmee je tussen de verschillende voertuigen wisselt. Tel daar opnieuw een prachtig ontworpen miniatuurversie van heel de VS bij op en The Crew 2 is goed op weg om de ultieme road-, boat- en flytrip te worden.

The Crew 2 komt 18 maart 2016 uit voor de pc, PlayStation 4, Xbox One.

ADVERTENTIE

Reacties

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.