Eurogamer.nl

Call of Duty: Ghosts toch geen nieuwe engine

De "nieuwe engine" blijkt de oude met enkele upgrades.

Tijdens de Xbox One onthulling kwam Call of Duty: Ghosts ook langs. De game zou lopen op een "nieuwe engine" maar achteraf blijkt dit toch niet waar. Ontwikkelaar Infinity Ward vertelt dat de shooter loopt op de oude engine met "significante aanpassingen".

"Wanneer we praten over een nieuwe engine, hebben we het over significante systeemupgrades binnen de [oude] engine," zegt Zach Volker (hoofd animatie Infinity Ward). "We bedoelen dus niet dat we alles hebben weggegooid en een nieuwe engine van de grond hebben opgebouwd." Volker voegt daaraan toe dat een nieuwe engine onmogeijk binnen twee jaar gemaakt kan worden. Twee Activision studio's werken immers aan de Call of Duty-franchise die elk om het jaar een spel binnen de populaire reeks af moeten maken. Binnen dit tijdschema hebben studio's als Infinity Ward dus geen tijd om een nieuwe engine te bouwen.

"Daarentegen vragen we ons af," vervolgt Volker, "wat belangrijke aspecten van de engine of de visuele kwaliteit zijn. We kijken dan of deze wel significante verbeteringen krijgen. Zolang dat gebeurt, vind ik dat we gerechtigd zijn om het een nieuwe engine te noemen."

Komt deze definitie van "nieuw" overeen met jullie eigen bepaling? Vind je het spel, ongeacht de engine, er sowieso goed uitzien? Hoe het ook zij, Call of Duty: Ghosts verschijnt 5 november 2013 op pc, PlayStation 3 en 4, Wii U, Xbox 360 en Xbox One. De Xbox One versie krijgt exclusieve downloadable content.

ADVERTENTIE

Reacties

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.