The Binding of Isaac: Rebirth is drie keer zo groot als origineel

Geen medelijden voor arme Isaac.

The Binding of Isaac: Rebirth bevat drie keer meer content dan de originele game uit 2011. Dat vertelt ontwikkelaar en bezieler Edmund McMillen op zijn blog.

In de roguelike zitten meer dan 450 verschillende voorwerpen. Dat zijn er meer dan twee keer zo veel als in het origineel en diens uitbreiding (Wrath of the Lamb) samen. Daarnaast introduceert de game 50 nieuwe vijanden en vijftien nieuwe bazen. Ook nieuw zijn de 'double trouble' baasgevechten, waarin je het opneemt tegen twee eindbazen tegelijk.

De level generator beschikt in elk hoofdstuk over 500 verschillende soorten kamers, waarin kleine Isaac de dood kan vinden. In het origineel waren dat er 'slechts' 150. Iedere kamer heeft een bepaalde zeldzaamheid. Bepaalde levels zie je dus vaker dan andere. Er zijn ook vijf nieuwe soorten kamers, maar welke dat zijn is nog onbekend.

Naast de verandering van de grafische stijl naar pixelart graphics krijgt The Binding of Isaac: Rebirth ook een co-op modus en bijbehorende uitdagingen. Deze modi en andere, nog onaangekondigde functionaliteiten worden gemaakt door Nicalis. Deze studio verzorgde in het verleden indiehits als Cave Story en VVVVVV.

The Binding of Isaac: Rebirth komt later dit jaar uit voor pc, PlayStation 4 en PlayStation Vita. Wie het origineel al op Steam in zijn bezit heeft, krijgt een 'loyaliteitskorting.'

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Niels Jani

Niels Jani

Tekstspuier

Niels heeft een ongezonde obsessie voor alles wat met gamen te maken heeft. Zijn therapeut raadde hem dan ook aan om voor Eurogamer te beginnen schrijven.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread