Dead Island krijgt een bioscoopverfilming

Sfeervolle trailer doet dienst als inspiratie.

Lionsgate, een wereldwijd toonaangevend entertainmentbedrijf, kondigt vandaag aan dat het een optie heeft genomen op de filmrechten van Deep Silver om een film te ontwikkelen, die is geïnspireerd op Dead Island, de game waarvan de indrukwekkende trailer een virale media sensatie werd in februari 2011. Deze bekendmaking wordt gedaan door Joe Drake, co-COO van Lionsgate en president van Motion Picture Group. Dit liet men ons weten aan de hand van een persbericht.

De trailer waarover men het heeft is er eentje waarin het verhaal wordt verteld van een familie op vakantie in een tropisch resort die worden belaagd door zombies. Dead Island sloeg in als een bom, want de trailer kreeg te maken met een miljoen hits binnen 24 uur nadat de video online ging, en kreeg bijna 10 miljoen kijkers in slechts twee dagen tijd. De trailer won vervolgens de Golden Lion in Cannes op het International Festival of Creativity, de allerhoogste industrie onderscheiding en stond in de jaarlijkse lijst van Adweek voor World's Best Commercials.

Net zoals de trailer tot primaire creatieve inspiratie dient, vormt de film DEAD ISLAND een innovatie voor het zombie genre vanwege de focus op menselijke emoties, familiebanden en de non-lineaire verhaallijn. "Net als de vele honderden journalisten en miljoenen fans waren ook wij ontzettend gepassioneerd geraakt door de Dead Island trailer, die we vol ontzag bekeken." Zeg Drake van Lionsgate. Hij vervolgt, "Dit is precies de property die wij willen verfilmen bij Lionsgate - het is geavanceerd, ruw en brengt het genre dat we kennen en waar we van houden op een nieuw niveau. Het heeft ook de wereldwijde naamsbekendheid opgebouwd en biedt franchise mogelijkheden."

De film DEAD ISLAND bevindt zich momenteel in de eerste ontwikkelingsfase, waar producers bij betrokken zijn. Sean Daniel (The Mummy, Tombstone, Dazed and Confused) verzorgt de productie via zijn bedrijf, Sean Daniel Company. Daniel is een ervaren producer die heeft gewerkt aan wereldwijde franchises. Daniel wordt in de productie bijgestaan door Stefan Sonnenfeld, een pioneer op het gebied van post productie, door het proces als een platform te gebruiken om een uniek visueel merk te bouwen met regisseurs als. J.J. Abrams, Michael Bay en Gore Verbinski. Jason Brown van The Sean Daniel Company en Missy Papageorge voor Sonnenfeld's Sunny Field Productions zijn uitvoerend producenten en Sarah Perlman van Sunny Field Productions vervult de rol van co-producent.

Alli Shearmur, Lionsgate's President van Motion Picture Production en Development leidt het project in de studio, tezamen met Jim Miller, SVP van Production en Development. Rob McEntegart, Senior EVP van Lionsgate's Motion Picture Group, heeft de deal onderhandeld met de Amerikaanse advocaat van Deep Silver, Ed Labowitz.

Film of geen films, redacteur Raf is alvast een fan van het spel. Hij beloonde Dead Island namelijk met een dikke negen op tien in zijn review!

De trailer die ervoor zorgde dat Dead Island het tot een bioscoopfilm zal schoppen.

Advertentie

Ga naar comments (1)

Over de auteur

Philip Cremers

Philip Cremers

Editor in Chief @ Eurogamer Benelux

Gerelateerde content

Verder op de site...

FIFA 22 Web App en Companion App - Alle info die je nodig hebt

Alles over FIFA 22 Web App en Companion App dat je moet weten.

Dit zijn de gratis PlayStation Plus games van oktober

De concurrentiestrijd is losgebarsten.

Feature | FIFA 22 release - Waar en wanneer kun je FIFA 22 kopen?

Alles over de launch, pre-order, edities en nog meer.

Reacties (1)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread