Deus Ex: Human Revolution developer verontschuldigt zich voor boss fights

"Het spijt ons verschrikkelijk."

Eurogamer was bijzonder in haar nopjes toen Deus Ex: Human Revolution vorig jaar verscheen en beloonde de game dan ook met een welverdiende acht. Met name de sfeer, het knappe verhaal en de herspeelbaarheid van de indrukwekkende stealth RPG werden door Stieven Schaerlaeken de hemel in geprezen maar toch bleef er een kleine - maar niet te negeren - doorn in het oog: waar de wereld geheel vrij te verkennen was en hindernissen op meerdere manieren te overwinnen waren dwongen de flauwe boss fights de speler toch tot een gewelddadige afhandeling der zaken.

Deze aanpak gaat ook niet geheel onopgemerkt bij uitgever Square Enix. In retrospect hadden zij dit anders aan moeten pakken, geeft Francois Lapikas toe tijdens een interview op het Game Developers Conference: "We snapten hun functie niet goed. We zagen de confrontaties als een manier om de spanning te breken".

Lapikas gaf tevens toe dat de boss fights pas laat in de ontwikkeling van de game werden ontworpen maar dat het toen eigenlijk al te laat was om ze goed uit te werken: "We gingen gebukt onder de tijdsdruk. We dachten dat met genoeg ammunitie de speler wel een oplossing zou vinden en concentreerden ons op andere aspecten van de game. Het spijt ons verschrikkelijk dat we dat hebben gedaan."

Deus Ex: Human Revolution in al haar glorie

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Mike van Schijndel

Mike van Schijndel

Redacteur

Naast een grote voorliefde voor indie games draagt Mike de PC een warm hart toe. Na een geflopte carrière als mondschilder klopte hij bij Eurogamer aan voor de gratis thee en koekjes.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread