Battlefield 3 is vijftien miljoen keer verkocht

Premium abonnement breidt zich uit.

Sinds de release van Battlefield 3 op 27 oktober 2011 is de game vijftien miljoen keer verkocht. EA Labels-baas Frank Gibeau vertelde dat in een interview met GamesIndustry.biz.

Gibeau zei dat Battlefield 3 nu de tweede plek in bezit heeft als het aankomt op first-person shooters. Eeuwige concurrent Call of Duty neemt met Modern Warfare 3 nog altijd de eerste plaats in. "Maar," zegt Gibeau "ons marktaandeel is gegroeid en we hebben van hun marktaandeel gesnoept. Zoals we altijd al hebben gezegd, moet je om een gigant te verslaan meerdere pogingen wagen. Dat is exact wat we nu doen."

Volgens de Labels-baas lijkt het gevecht tussen EA en Call of Duty op een strijd tussen de twee grootste voetbalgames, een aantal jaar geleden. Toen was Pro Evolution Soccer van Konami marktleider op het gebied van kwaliteit en marktaandeel, maar EA's Fifa heeft daar een aantal jaar een geduldige, maar agressieve houding tegen aangenomen. Met als gevolg dat Fifa nu het grootste marktaandeel in handen heeft. "Dit jaar is gewoon de volgende stap in het proces. Medal of Honor is ons vlaggenschip en draait op de geweldige Frostbite 2-engine. Het zal de meest authentieke shooter op de markt zijn," vervolgt Gibeau.

Onlangs werd ook bekend dat het Battlefield Premium abonnement 800.000 keer is verkocht. Met Premium, waar je eenmalig vijftig euro voor betaald, ben je verzekerd van alle downloadable content voor de game en enkele andere kleine voordelen. Gibeau wil de dienst nu ook naar andere games brengen.

"Wij (EA) hadden al eerder dergelijke abonnementen. Zo hadden we al EA Sports-abonnementen voordat Call of Duty Elite bestond. Dat we dat later in de vorm van Premium hebben toegevoegd aan Battlefield is dus geen reactie op Activision. We dachten er al langer over na, maar was bij de launch van de game nog niet helemaal af. En als je concurrent iets innovatiefs doet, is het geen zonde om dat ook te proberen. Dit is een industrie waarin mensen elkaar steeds proberen af te troeven en als iemand innoveert, doe je het net zo goed of beter."

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Thomas Mak

Thomas Mak

Editor Eurogamer Benelux

Thomas is een gamer met een lichte identiteitscrisis. Hij speelt het liefst een point and click adventure om daarna verder te gaan met een sportgame. Vervolgens schuift hij een singleplayer shooter in zijn 360 om de dag of te sluiten met een action-adventure met rpg elementen. Thomas speelt alles, behalve een Japanse rpg. Tsja, je moet ergens een grens trekken.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread