Inaba: "Zonder Nintendo überhaupt geen Bayonetta 2"

Maker legt Wii U exclusiviteit uit.

Zonder Nintendo zou Bayonetta 2 überhaupt niet bestaan. Dat heeft Atsushi Inaba, executive director van Platinum Games, vertelt in een interview met The Verge. Hierin legt hij uit waarom Bayonetta 2 exclusief is voor de Wii U.

"Zou Bayonetta 2 niet hebben bestaan zonder Nintendo? Absoluut," aldus Inaba. "We zien het niet als een verandering in platform. We zochten naar een partner en Nintendo was die sterke, welwillende partner. Ze wilden helpen met het creëren van Bayonetta 2 en samen met ons werken aan de groei van de franchise. Daarom werd het platform de Wii U."

Kort geleden werd Bayonetta 2 onverwachts aangekondigd voor de Wii U. Voor veel fans voelde dit als een klap in het gezicht. Immers, het eerste deel verscheen op de PlayStation 3 en de Xbox 360. Deze werd uitgebracht door Sega, die er sindsdien de handen af heeft gehaald. Nintendo is de nieuwe publisher en daardoor lijkt de kans bijzonder gering dat de game ooit naar de PS3 of Xbox 360 komt.

Toch wil Inaba wat zorgen weghalen. Hij stelt dat de verandering van platform geen invloed heeft op de (hard)core gameplay. Uiteraard zijn ze wel aan het stoeien met de extra mogelijkheden van de Wii U Gamepad.

Advertentie

Ga naar comments (1)

Over de auteur

Randolf Bouwma

Randolf Bouwma

Typemachine

Schrijft de hele dag, elke dag. Geregeld over games en het liefst nog op papier. Vervangt dan ook nog steeds inktlinten. Ding!

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (1)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread