Skip to main content

Gedragscode

Welkom in de Eurogamer community!

Op Eurogamer Benelux willen we een ruimte creëren waar het leuk en interessant is om over video games en alle gerelateerde onderwerpen te praten. We willen een inclusieve, respectvolle community maken waar iedereen zicht thuis voelt en waar conversaties gebeuren die informatief en entertainend zijn.

Met onderstaande guidelines willen we dit doel bereiken.

Dat betekent dat we geen ruimte bieden waar je zomaar kan zeggen wat je wil. Jouw vrijheid eindigt waar die van een ander begint en comments die conversaties saboteren in plaats van aanmoedigen worden verwijderd met mogelijk een ban tot gevolg.

De korte versie:

Wees vriendelijk

Alle kritiek is welkom, maar probeer deze bedachtzaam toe te voegen aan het gesprek. Wees vriendelijk en respecteer elkaar. Wanneer je het niet eens bent met een artikel of comment van een andere gebruiker, doe dat dan op een vriendelijke manier. Beledig de andere posters, moderators of redactieleden niet. Wees niet racistisch, seksistisch en gebruik gewoon in het algemeen geen taal die aanzet tot haat voor bepaalde bevolkingsgroepen. Verspil mensen hun tijd niet door te trollen of door spam te plaatsen. Als je alleen maar aanzet tot haat, moet je nadenken of je misschien niet zowel onze tijd als je eigen tijd aan het verspillen bent.

Je bent onze gast

Iedereen is hier welkom, maar wij zetten de regels. Moderators en redactieleden hebben complete vrijheid in het bepalen hoe de regels geïnterpreteerd en toegepast worden. Als je bij iemand thuis te gast bent, en het enige wat je doet is op de vloer spuwen en het interieur bekritiseren, is het ook niet vreemd als je niet opnieuw uitgenodigd wordt. Ook al staat het niet in de regels.

Heb je een klacht of een vraag? Contacteer ons

Als je een vraag hebt over een beslissing door een moderator, of iets wil bespreken met ons, dan kan je ons contacteren via contact@eurogamer.be en we zullen ons best doen onze beslissing te staven. We zijn ook niet te trots om het toe te geven als we fout waren. Maar niemand heeft wat aan een ellenlange discussie in een comment thread op de website.

De lange versie:

De volgende zaken kunnen ervoor zorgen dat je comment verwijderd wordt of je account gebanned wordt:

  1. Spam: Nee, we zijn niet geïnteresseerd in het aankopen van valse paspoorten.
  2. Het breken van de wet: Eurogamer Benelux heeft zijn community guidelines maar ook wij moeten handelen in het kader van de wetgeving. Alles wat te maken heeft met illegale activiteiten, zoals piracy, breken van auteursrechten, hacken en illegaal drugsgebruik laten we niet toe.
  3. Persoonlijke aanvallen: Dreigen met geweld of persoonlijke beledigingen naar de redactie of andere leden van de community. Nee, bedankt. Wij komen ook niet naar je schreeuwen op jouw werkplaats.
  4. Discriminatie: racisme, seksisme en andere vormen van discriminatie; alles wat discriminatie of geweld aanmoedigd op basis van ras, ethniciteit, religie, gender, geslacht, seksuele oriëntatie, leeftijd, mentale of fysieke beperkingen is een instant-ban.
  5. Privé-informatie delen: Dit geldt voor zowel je eigen informatie als die van iemand anders. Misschien is het per ongeluk, misschien is het opzettelijk. Punt is dat je niet wil dat je privacy geschend wordt voor een publiek van enkele honderdduizenden mensen.
  6. Seksueel expliciete content ene ander NSFW materiaal: hieronder valt pornografisch of extreem gewelddadige beelden en links. Het internet is groot genoeg om dit op geschiktere plekken te delen als het zo nodig moet. Van vloeken maken we geen probleem, zolang het niet persoonlijk gericht is.
  7. Andere ongepaste onderwerpen: De bovenstaande lijst is niet compleet. Er bestaat geen einde aan de verbeeldingskracht van de menselijke geest, dus ook als we verrast worden door een inventieve manier om tegen het ethos van deze website in te gaan, hebben we het recht dit te verwijderen.
  8. Trollen: Ruzies veroorzaken puur om te kunnen ruziën of threads off-topic halen met taalgebruik dat erop gericht is om onder het vel van andere posters te geraken wordt niet toegelaten. Verspil je tijd elders.
  9. Klagen over moderatie: Als je een probleem hebt, contacteer ons dan via contact@eurogamer.be.
  10. Klagen over onze artikelen: Alle constructieve feedback is welkom, maar klagen over de onderwerpen die we bespreken, het aantal artikelen over een onderwerp, review scores, etc is zelden constructief. Maar als we een inhoudelijke fout maken, horen we het graag!
  11. Meerdere accounts: We laten niet meer dan één account per persoon toe. Geen alts dus, geen accounts om je main account interessanter te doen lijken, geen pogingen om moderatie te ontwijken,...En ja, we kunnen het zien.