3D zit al twee jaar in GT5

Perfectionering en Move reden voor uitstel?

Kazunori Yamauchi, baas van Polyphony Digital en alles Gran Turismo heeft verteld dat de 3D-optie in Gran Turismo 5 eigenlijk al twee jaar in de game zit.

"De 3D feature was eigenlijk al bijna compleet twee jaar geleden," zei Yamauchi in een interview met het Amerikaanse PlayStation blog. "We konden zien dat dit in de toekomst van technologie lag en dat we daar naartoe gingen gaan."

"Discussies met Sony over 3D technologie begonnen meer dan drie jaar geleden. Recenter hebben we gesproken met Evolution Studios, die veel werk hebben gestoken in stereoscopisch 3D, over dingen als video-formaat."

"Omdat Gran Turismo 5 op 60 frames per seconde loopt was het vrij gemakkelijk voor ons om 3D in te bouwen," voegde hij toe. "Het is vrij moeilijk dat te doen met een game die op 30 frames per seconde loopt."

Het werd lang aangenomen dat 3D dé voornaamste reden was dat Gran Turismo 5 zo lang uitgesteld werd, samen met het inbouwen van PlayStation Move-ondersteuning. Sony heeft echter altijd volgehouden dat het eindeloze uitstelling de schuld was van Polyphony Digital's gevoel voor perfectionisme.

Momenteel staat de game vast voor een release op 2 november 2010. Voorlopig toch.

ADVERTENTIE

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Jasper Segers

Jasper Segers

Heel Belangrijk

Jasper nadert een decennium-lange carrière bij Eurogamer en leidt tegenwoordig dit zooitje ongeregeld. Staat zowel bekend om zijn gebrek aan geduld met games als om zijn liefde voor The Witness en Europa Universalis. Ook heeft hij veel sterke meningen over films.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread