Gear heeft een louter cosmetisch effect in Mortal Kombat 11. Dat laat NetherRealm Studios-topman Trevor Traub in een interview met Xbox Wire weten.

De werking van het gear-systeem is dus louter cosmetisch. Dit in tegenstelling tot voorganger Injustice 2, waar de uitrusting van de superhelden statistieken als gezondheid en aanvalskracht benvloedt. Toch beschikt Mortal Kombat 11 over andere opties om de movesets van je vechters samen te stellen.

Zo spreekt Traub van Augments, die als een soort van loot dienen. Augments bieden geen 'tastbare' voordelen, maar laten wel toe personages naar eigen smaak aan te passen. De effectiviteit ervan wordt in online wedstrijden overigens aanzienlijk teruggeschroefd.

Mortal Kombat 11 werd tijdens de Game Awards aangekondigd. De game lanceert op 23 april voor de Nintendo Switch, pc, PlayStation 4 en Xbox One.

ADVERTENTIE

Over de auteur

Maarten Denoo

Maarten Denoo

Redacteur

Keerde het multiplayergeraas de rug toe en verdiept zich nu vooral in actie-RPGs en co-op games. Stort een bescheiden bijdrage en steun deze arme ziel in zijn strijd tegen een immer toenemende backlog.

Meer artikels van Maarten Denoo