Nintendo laat weten dat het bedrijf stopt met het Creators Program voor content creators, waardoor het makkelijker wordt om geld te verdienen met video's die Nintendo-games tonen. Het beleid ging in 2015 van start en heeft sindsdien veel kritiek te verduren gekregen.

Iedere video moet vooraf worden goedgekeurd en de winst wordt verdeeld. Bij een YouTube-video gaat veertig procent naar Google terwijl de resterende zestig tussen Nintendo en de content creator wordt gedeeld. Het beleid zorgde ervoor dat inkomsten drastisch daalde.

De beslissing komt net op tijd voor de Super Smash Bros. Ultimate release. De game heeft nu al verpletterende verkoopcijfers en Super Smash Bros. Ultimate is de best verkochte Switch game in de voorverkoop. Waarschijnlijk krijg je dus genoeg gevechten online te zien.

ADVERTENTIE

Over de auteur

Johnny van Spronsen

Johnny van Spronsen

Barbaar

Johnny is killer dan het staal dat zijn tegenstanders doorklieft. Hij verplettert vijanden, drijft de overlevenden lachend voor zich uit en luistert met plezier naar de klaagzang van de verliezers.

Meer artikels van Johnny van Spronsen

Reacties (1)

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread

Gerelateerde content