Telltale Games vervangt de Telltale Tool engine

Eenheid.

Ontwikkelaar Telltale Games vervangt Telltale Tool met de Unity engine. The Walking Dead Final Season is de laatste game van de ontwikkelaar die van de oude engine gebruik maakt.

Sinds 2004 gebruikt Telltale Games de zelfontworpen engine Telltale Tool. De engine is destijds geprogrammeerd met de programmeertaal Lua. Onder andere Sam and Max, The Walking Death en The Wolf Among us maken gebruik van Telltale Tool.

De ontwikkelaar heeft door de jaren heen enkele aanpassingen aan de engine gemaakt, maar Telltale Tool begint volgens de Telltale Games toch echt scheuren te vertonen. Dat is de voornaamste reden van Telltale Games om naar Unity over te stappen.

Stranger Things en The Wolf Among Us: Season 2 zijn de eerste games die van de nieuwe engine gebruik maken.

De release van de eerste episode van The Walking Dead: The Final Season is op 14 augustus voor pc, PlayStation 4 en Xbox One. De Switch-versie lanceert later in het jaar.

ADVERTENTIE

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Marcel de Jong

Marcel de Jong

Avonturier

Marcel maakt zich helemaal druk om dingen die er niet toe doen. Hij droomt nog dagelijks over een bestaan als avonturier, maar beklimt alleen de pen. Het liefste wil hij van alles weten over motorolie, media en de andere kant van de wereld.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread