Ontwikkelaar From Software heeft laten weten dat Sekiro: Shadows Die Twice geen RPG is. De titel is een pure actiegame.

Zo heeft de game onder andere geen stats die je kunt verbeteren en geen systeem voor het uitwisselen van wapens en harnassen. Ook zijn er geen classes en bevat de game geen multiplayer. De studio vergelijkt de game meer met titels als The Legend of Zelda.

Zo krijg je nieuwe voorwerpen en gadgets die je aan je prostetische hand kunt vastmaken. Deze voorwerpen passen de gameplay aan en maken het mogelijk om bepaalde gebieden te bereiken.

De prothese kan ook worden uitgerust met speciale wapens. Zo kun je een soort bijl gebruiken om schilden van je tegenstanders kapot te maken. Je kunt ook vuurwerk en fakkels gebruiken om je vijanden af te leiden of in brand te steken.

From Software-medewerker Yasuhiro Kitao meldt verder dat gevechten in Shadows Die Twice 'totaal anders' zijn dan gevechten in games als Bloodborne en Dark Souls. Regisseur Hidetaka Miyazaki ziet gevechten meer als 'zwaardduels' waarin de houding van de vechters van belang is.

Ook is stealth van groot belang tijdens de game. Zo kun je jezelf weer tot leven wekken als je dood gaat en tegenstanders verrassen. Ook zijn omgevingen zo ontworpen dat je vijanden stilletjes een voor een kunt uitschakelen.

Sekiro: Shadows Die Twice is officieel aangekondigd op de E3-beurs. De game is lanceert begin 2019 op de pc, PlayStation 4 en Xbox One.

ADVERTENTIE

Over de auteur

Mathijs Proos

Mathijs Proos

Redacteur

Mathijs heeft een voorliefde voor eigenzinnige spelwerelden en eindeloos lange dialogue trees. Is ook een ongegeneerde bordspellenfanaat.

Meer artikels van Mathijs Proos

Reacties (0)

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread

Gerelateerde content