Grim Fandango Remastered walkthrough

Onze walkthrough helpt je stap voor stap doorheen Grim Fandango Remastered.

Het is meer dan vijftien jaar geleden dat Grim Fandango verscheen. Tim Schafer's geliefde verhaal over de doden is nu herrezen voor pc, Mac, PlayStation 4 en PlayStation Vita. Als je het de eerste keer gemist hebt, ben je het aan jezelf verschuldigd om deze tweede kans te grijpen.

De game heeft een visuele opsmukbeurt gekregen, maar de gameplay is onveranderd. In de praktijk betekent dit dat sommige puzzels nog steeds vreemde en vergezochte oplossingen hebben. Moest je gefrustreerd geraken, dan hebben wij een jaar-na-jaar walkthrough en gids voor zelfs de meest obscure elementen van de game.

Op deze pagina:

Grim Fandango - Jaar 1, Petrified Forest
Geraak door het eerste jaar van Manny's avontuur. Van het maken van nieuwe vrienden tot het oplossen van de puzzels in Petrified Forest.

Andere pagina's:

Grim Fandango - Jaar 2, Rubacava
De dingen worden een pak ingewikkelder in het tweede jaar van Grim Fandango. We leiden je stap voor stap door de puzzels in Rubacava.

Grim Fandango - Jaar 3, Domino's Island
Onze walkthrough van het derde jaar in Grim Fandango, waarin je ankers, een kranen en een onhandige deurslot manipuleert om je vrijheid terug te winnen.

Grim Fandango - Jaar 4, Confrontatie met Hector Lemans
Onze walkthrough van het vierde jaar in Grim Fandango vertelt hoe je terugkeert naar Rubacava, een bom ontmantelt en de laatste confrontatie met Hector LeMans overleeft.

Grim Fandango Remastered walkthrough - Jaar 1

Aan het begin van de game stap je in de schoenen van Manny Calavera. Haal het bericht uit de buis aan het raam. Luister naar het bericht, pak het kaartenspel op de tafel, verlaat je kantoor en wandel door de gang voorbij Eva de receptioniste. Neem de linkse lift naar de parking.

Je ziet Domino in zijn auto wegscheuren. Begeef je naar de verste hoek van garage en klop op de deur van het kantoor. Je ontmoet de bonkige mechanieker Glottis. Blijf met hem praten tot hij je een werkorder geeft.

Het werkorder dat je van Glottis krijgt moet getekend worden. Keer terug naar de receptie en geef het werkorder aan Eva. Ze slaagt er niet in om het te laten tekenen. Neem de andere lift naar de lobby. Wandel naar buiten en kijk in het steegje naast het gebouw. Beklim het touw aan het einde van de steeg en kruip door het open raam. Je bent nu in het kantoor van je baas.

Onderzoek zijn pc en je ontdekt dat hij zijn computer heeft ingesteld om automatisch op de telecom te reageren. Verander zijn automatisch reactie zodat Eva gelooft dat ze het werkorder zelf mag tekenen. Klim langs het touw terug naar beneden en laat Eva het werkorder goedkeuren. Na de cutscene ben je in the Land of the Living. Neem je zeis en snij ermee de lijkzak open. Je keert terug naar je kantoor.

Ga naar Eva en steek een kaart uit het kaartenspel in de tikklok vooraan op haar bureau. Neem de lift naar de lobby en stap naar buiten. Je wordt tegengehouden door een kwade conciŽrge die klaagt over hoe het berichtensysteem misbruikt wordt. Aanhoor zijn beklag en ga vervolgens naar buiten en benader de clown vlakbij het straatfeest.

Vraag een kat en twee "dode wormen" ballonnen van de clown en neem brood van het kraampje naast hem. Keer terug naar de lobby en ga de rechtse deur binnen. Vul ťťn van de ballonnen met de rode spuit en de andere ballon met de blauwe spuit.

Ga naar Manny's kantoor en duw beide gevulde ballonnen in de buis bij het raam. Keer terug naar beneden en ga de kamer van het berichtensysteem binnen. Saboteer achter de conciŽrge zijn rug het slot van de deur en praat met hem. Tijdens het gesprek grijpt Manny een brandblusser. De conciŽrge waarschuwt hem echter om het niet te gebruiken, omdat het een explosie kan veroorzaken.

Verlaat de kamer en de conciŽrge zal volgen. Keer terug en je merkt dat deur van het berichtensysteem dankzij jouw sabotage niet goed gesloten is. Neem de kaart waar je eerder gaatjes in prikte en gebruik ze met de rode buis. Je krijgt de naam van een nieuwe cliŽnte: Mercedes Colomar. Er volgt een cutscene. Vertel haar na jullie praatje dat je de zaak verder moet onderzoeken en begeef je naar Don Copal's kantoor.

Na je baas zijn tirade ben je opgesloten in Glottis' kantoor in de garage. Klop op de deur en wacht tot iemand antwoordt. Je ontmoet Salvador Limones die je meeneemt naar het hoofdkwartier van de Lost Souls Alliance. Praat met hem over je geheime opdracht.

Klim langs het touw aan de zijkant van het kantoorgebouw naar boven. Loop langs de hoek en sluip langs het raam Domino's kantoor binnen. Sla een paar keer tegen de boksbal en raap het blauwe mondstuk op. Uit zijn bureaulade pak je een stuk koraal mee. Sluip terug de kamer uit langs het raam.

Keer terug naar het touw en hijs het uiteinde naar boven. Bind het stuk koraal vast aan het touw en smijt het vervolgens in de richting van de ladder. Gebruik het om hoger te klimmen. Op het dak van het gebouw vindt je een ronde ventilatieschacht. Leg in deze kom de ballonnen kat en het brood van het festivalkraampje. Wanneer de vogels van het brood eten zal de ballon ontploffen en ze wegjagen. Je kan nu hun eieren oprapen.

Keer terug naar de begane grond en ga de garage binnen. Ga naar Glottis' kantoor. Vul het blauwe mondstuk met de vloeistof uit de machine op de tafel en bijt er in. Je hebt nu een afdruk van Manny's tanden.

Ga terug naar buiten en druk op de blauwe knop tegen de muur om terug te keren naar het LSA hoofdkwartier. Geef de eieren aan Salvadore en het mondstuk aan Eva. Vervolgens leidt Sal je naar Petified Forest.

Hier ontmoet je Glottis die ondertussen ontslagen is. Vol verdriet rukt hij zijn eigen hart uit en smijt het in het bos. Ga naar de landingsplaats. Neem een been uit het hoopje bij de spinnen en kieper het in het spinnenweb.

Gebruik de zeis om het hart uit het web te bevrijden. Keer terug naar een slapende Glottis en steek zijn hart terug in zijn lichaam. Rijdt in de Bone Wagon de rechterkant op en je komt een pomp tegen.

De ventielen op deze pomp moeten gesynchroniseerd worden zodat de linksen samen bewegen en in tegengestelde richting van de rechtsen. Gebruik de kruiwagen om de lucht toevoer naar de ventielen te onderbreken en zo alles te synchroniseren.

Wanneer je hier mee klaar bent, zet je de kruiwagen neer en sla je de schakelaar om. Wanneer Glottis zich bovenaan de boom bevindt, schakel je de pomp terug in. Met het nieuw verkregen materiaal wordt de Bone Wagon gepimpt. Stap uit de Bone Wagon, trek de wegwijzer uit de grond en stap er vervolgens mee door de doorgang in het noord-westen.

Plant de wegwijzer in de grond, zet enkele stapjes in de aangewezen richting en plant hem opnieuw. Blijf dit herhalen tot je op precies de juiste plek een ondergrondse grot opent.

Schudt de sleutel van het waarschuwingsbord en rijdt verder de grot in. Ga door de deur die je tegenkomt en kijk hoe Manny wordt weggejaagd door brandende bevers.

Ga terug naar binnen en raap een been op van de dam. Neem het linkse pad en smijt het been in de rivier. Net wanneer de brandende bever er achterna springt bespuit je hem met de brandblusser. Herhaal dit nog twee maal en je kan met de Bone Wagon veilig de dam oversteken. Je moet enkel nog het slot aan de linkerkant van de poort openen met de sleutel die je eerder oppikte.

Wanneer je bij het wegrestaurant aankomt loop je de trap op en spreek je met Celso. Aan het einde van het gesprek geeft hij je een foto. Ga terug naar beneden en stap in de mist aan de rechterkant van je scherm. Manny valt van een klif, maar wordt gered door Velasco. Laat hem de foto van Celso's vrouw zien en hij geeft je een logboek. Toon deze aan Celso en je begint aan het tweede jaar van de game.

ADVERTENTIE

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread