Crytek geeft een presentatie van hun CryEngine 3

Hoe maken ze een game zó mooi?

Crytek gaf dit weekend een presentatie van hun CryEngine 3. Ze lieten zien hoe een level uit hun volgende AAA titel, Crysis 3, werd opgebouwd en hoe alles precies in elkaar zit.

Onderstaand filmpje is dus vooral geschikt voor fans die willen weten hoe de ontwikkelaar realistische shaduwen en flares in zijn toekomstige games zal stoppen, op welke manier ze water realistisch laten bewegen en reflecties afhandelen en andere zaken waardoor Crysis 3 wederom één van de mooiste games ooit zal worden. Op sommige momenten wordt het waarschijnlijk allemaal wat te technisch voor de gemiddelde gamer, maar het bijgeleverde beeldmateriaal zou je er toch deels door moeten helpen.

De engine zal worden gebruikt voor Crysis 3, maar is volgens Crytek tot veel meer in staat. Zo moest het team zich inhouden tijdens de ontwikkeling van de shooter, omdat de huidige consoles het spel anders niet zou kunnen draaien. Verwacht over enkele jaren dus nog veel mooiere Crytek games op next-gen platformen.

Crysis 3 verschijnt 22 februari op Xbox 360, PS3 en PC. Het finale verdict van het spel lees je op Eurogamer Benelux.

Advertentie

Ga naar comments (0)

Over de auteur

Niels Jani

Niels Jani

Tekstspuier

Niels heeft een ongezonde obsessie voor alles wat met gamen te maken heeft. Zijn therapeut raadde hem dan ook aan om voor Eurogamer te beginnen schrijven.

Gerelateerde content

Verder op de site...

Wolfenstein: Youngblood heeft een open levelstructuur

Dankzij ontwikkelaar Arkane Studios.

Metro Exodus krijgt twee DLC-pakketten

Met nieuwe personages in de hoofdrol.

Apex Legends verbant meer dan 770.000 cheaters

Dankzij de nieuwe rapporteringstool.

Borderlands 3 bevat microtransacties

Maar enkel voor cosmetische voorwerpen.

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread