DC Universe Online gaat free-to-play

Superhelden-MMO volgt in oktober de trend.

Negen maanden nadat DC Universe Online, een MMORPG draaiende rond superhelden, begin dit jaar uitkwam heeft Sony Online Entertainment (SOE) besloten dat hun spel vanaf oktober het free-to-play model zal hanteren. Dit zowel op de PC, als op de PlayStation 3.

Lorin Jameson, een producent bij SOE, wil benadrukken dat deze keuze niet gemaakt werd omdat DC Universe Online geen succes meer zou hebben. "Dit is gewoon het juiste business model voor ons", liet Jameson weten. "Als ik eerlijk mag zijn heeft de ontwikkeling van de game veel meer gekost dan we hadden gedacht, en het free-to-play model was eigenlijk al vanaf dag één onze favoriete opzet."

Vanaf oktober zullen er drie manieren zijn om van DC Universe Online te genieten. Allereerst is het spel gratis speelbaar, wat je toegang geeft tot de spelwereld - waaronder Gotham City en Metropolis - en je laat deelnemen aan raids en alerts. Add-ons en updates, additionele slots voor personages, powers enzovoorts kunnen afzonderlijk aangekocht worden.

Zogenaamde Premium Players krijgen meer slots voor hun personages en inventaris, en kunnen meer geld met zich meedragen. Ook deze mensen krijgen de kans om additionele adventure packs, slots voor personages enzovoorts aan te kopen. Een Premium Player kun je worden door in DC Universe Online meer dan 5$ uit te geven.

Legendary Players genieten van alle toeters en bellen. Ze krijgen al hetgeen de vorige twee groepen krijgen, maar ontvangen ook alle DLC gratis. Bovendien hebben ze meer dan vijftien characters en tachtig inventory slots ter beschikking, terwijl ze zonder enige vorm van restricties leagues met andere spelers kunnen vormen. Om een Legendary Player te zijn moet je maandelijks 15$ ophoesten.

DC Universe kreeg van ons een niet onaardige zeven op tien mee naar huis.

ADVERTENTIE

Gerelateerde content

Verder op de site...

Reacties (0)

Sorry! De reacties op dit artikel zijn gesloten.

Verberg laag-scorende commentaren
Sorteer op
Thread