Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

EA wil terug aan kop in de shootermarkt

Battlefield vs Call Of Duty

De baas van EA games, Frank Gibeau, sprak duidelijke taal na het persevent op de GDC waar Battlefield 3 grondig werd voorgesteld. EA wil opnieuw aan de top van het shootergenre staan, zoveel is duidelijk.

Gibeau startte alvast met een "we're going to compete". EA's vorige poging om Activision's hegemonie in het shootergenre (met de Call of Duty-reeks) te verbreken was met Medal of Honor. De game, die verscheen in oktober, kreeg echter gemengde reviews (maar verkocht wel 5 millioen stuks). Gibeau geeft eerlijk toe dat het beter kon:"We know we can do better with the quality of the game, but we're very proud of what we did". Hoewel EA met Battlefield 3 een andere weg inslaat, is Medal of Honor niet dood: een sequel is bevestigd.

Battlefield 3 is dus waar het allemaal om draait. Een zoveelste mislukte poging van EA, of zal deze shooter Call Of Duty het vuur aan de schenen leggen. Volgens Gibeau alvast wel. Die was vooral onder de indruk van de Frostbite 2 -engine (Hij sprak over "reinventing the category" en "[do] things that haven't been done before"). Hij zei ook nog dat de kwaliteit van de game heel hoog zal liggen (de mensen van DICE hebben nog enkele maanden om alles te polijsten). Als laatste is het ook duidelijk dat EA inzet op het andere karakter van Battlefield 3. Geen kloon van Call Of Duty, maar een duidelijk eigen image. Opnieuw Gibeau: "[The] Battlefield brand has its own persona and positioning, the multiplayer and squads."

Dood aan Activision?

Read this next