Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Zelda Tears of the Kingdom Tempel van Mayachin oplossing

Zo voltooi je 'De kunst van het fixeren'.

De Tempel van Mayachin in Zelda: Tears of the Kingdom vind je in de Hyrule-vlakte, aan het einde van de Windvaanweide.

De Tempel bevat ‘De kunst van het fixeren’-puzzel. De puzzel draait voornamelijk rond het gebruik van de Ultrahand-vaardigheid - deze heb je ontgrendeld bij het voltooien van de Tempel van Ukouh op het Hemeleiland der Wederopstanding.

Deze gids toont jou de locatie van de Tempel van Mayachin en de oplossing.

Op deze pagina:

Als je meer wilt leren over Links avontuur door Hyrule, bezoek dan onze Zelda: Tears of the Kingdom walkthrough.

Tempel van Mayachin locatie in Zelda Tears of the Kingdom

Tempel van Mayachin Shrine is relatief eenvoudig te vinden, want het ligt iets ten noordoosten van de Uitkijktoren van de Hyrule-vlakte, naast een klein gebied dat Marktplaats heet en dicht bij het centrum van de Hyrule-vlakte ligt.

Een kaart van het gebied waar de Tempel van Mayachin te vinden is. De rechter afbeelding toont een meer ingezoomde versie van de kaart.

De exacte coördinaten van de Tempel zijn: -0705, -0866, 0031.

Tempel van Mayachin puzzel oplossing in Zelda Tears of the Kingdom

Eens je in de Tempel van Mayachin bent, sping je op het draaiende platform, wacht je tot het ronddraait naar de andere kant en je bent op de juiste plek.

Het draaiende platform waarmee je over de kloof moet zien te komen.

Het hoofddoel van de puzzel in deze tempel is om een balk te bouwen en die te gebruiken om een bal voort te bewegen en een doel te raken.

Er zijn echter een paar dingen die je moet doen voordat je zover bent.

Ten eerste moet je op een vierkante drukplaat voor je gaan staan - hierdoor verschijnt het doelwit dat we nodig hebben helemaal links in de kamer.

Naast die drukplaat staat ook een lichtgevend kristal en aan de andere kant van de kamer hangt een machine zijn die elke paar seconden een bal produceert, maar daar komen we later op terug.

De drukplaat en het doelwit zie je links, de dispenser aan de muur tegenover Link en het geel gloeiende kristal rechts van hem.

Voorlopig kun je het beste de trap afgaan naar het niveau eronder, waar je links een paar witte balken en een groene staak ziet liggen.

Gebruk Ultrahand, om de twee witte balken met elkaar te verbinden en vervolgens de verlengde balk met het platte uiteinde van de staak.

Links: De onderdelen die we gebruikten om de balk te bouwen. Rechts: De balk gebouwd met de twee witte balken, en de groene staak aan het einde.

Als alles is verbonden, gebruik je opnieuw Ultrahand om de hele balk te verplaatsen en - met het staakuiteinde eerst - in het stenen blok in het midden van de kamer te steken. Dit is een aandrijver en zodra de balk is aangesloten, vormt deze het complete mechanisme dat - wanneer je op het gloeiende kristal slaat - ronddraait en alles op zijn pad raakt.

Voordat je terugkeert naar het kristal, moet je een ongebruikte staak in het midden van de kamer verplaatsen. Als je dat niet doet, blokkeert de staak de bal.

De balk wordt in de aandrijving geschoven, staak eerst. Negeer het groene doel in de achtergrond - daar komen we zo op terug!

Zodra de paal uit de weg is, ga je terug naar het kristal en – zodra een bal de voorlaatste witte tegel op de grond bereikt – raak je het kristal, waardoor het groen wordt en de balk naar de bal zwaait en deze raakt.

Het kristal wordt groen.

Het kan een paar pogingen kosten om het goed te doen, maar het doel is om de bal de helling op te slaan en het grote doelwit te raken.

Als je het doelwit hebt geraakt, verandert het van geel naar groen en gaat de deur naar het einde van de tempel open.

Vergeet vooral niet dat er nog een schatkist verborgen is in de tempel. Je kan hem vinden in de kamer tegenover de nieuw geopende deur.

Om dit te doen, moet je een soortgelijk proces herhalen met het mechanisme, maar in plaats daarvan voor een nieuw doelwit dat net is verschenen na je succes, helemaal rechts in de kamer.

Dit keer is er echter een hangende muur die de baan van de bal belemmert, dus dat moet je eerst oplossen voordat je verder gaat.

Je kan met Ultrahand een van de twee andere staken die in de kamer liggen in de onderkant van de blok steken. Duw de staak helemaal naar binnen, til de muur op en kies ‘bevestigen’ als daarom wordt gevraagd om de muur op zijn plaats te houden tegen de staak.

Links: Het plaatsen van de staak in de onderkant van het blok waar de muur aan hangt. Rechts: De muur optillen met Ultrahand en vastmaken aan de geplaatste staak.

Als dit is gebeurd, ga je terug naar het kristal en zorg je ervoor dat het weer in zijn oorspronkelijke staat is - het moet geel oplichten - en raak je het opnieuw aan om de staak te laten zwaaien als de bal die wordt afgegeven de rand van het platform bereikt. Je wilt dat de staak zwaait en de bal raakt net voordat hij het metalen rooster raakt om hem naar het nieuwe doel te lanceren.

Net als voorheen moet je blijven proberen totdat je het doel raakt, waardoor het groen wordt en de deur naar de geheime kist opengaat.

Pak je beloning uit de kist en ga dan naar de andere kant van de kamer om jouw Lichtbol op te eisen en de Tempel te voltooien.

Proficiat met het voltooien van de Tempel! Als je meer hulp nodig hebt bij het voltooien van andere tempels, bezoek dan onze Zelda: Tears of the Kingdom walkthrough.

Read this next