Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Zelda: Breath of the Wild - Weg naar Gerudo, woestijn overleven

De woestijn in.

Om de derde Titaan The Legend of Zelda: Breath of the Wild te vinden, moet je naar Gerudo in het zuidwesten van de spelwereld. Als je er nog niet bent geweest, is het het beste om te beginnen op de Vergeten Hoogvlakte. Teleporteer naar de Tempel van Keh Namut in het westen van de startzone. Als je het je nog herinnert, is dit de Tempel in de bergen. Aangezien het er best frisjes is, zal je je Gevoerd Hemd nodig hebben.

Draai je camera zodat je naar het zuidwesten kijkt. De weg die je moet volgen is door de kloof voor je. In de verte zie je misschien zelfs al de Tempel van Jee Noh liggen. Om zeker te zijn dat je de juiste richting in gaat, is het misschien goed dat je hier een rune plaatst. Wanneer je er passeert, activeer je best de Tempel ook als teleportatiepunt. Je kunt dit doen zonder dat je al perse de Tempel hoeft op te lossen.

Woestijntoren

Vanaf hier zijn er verschillende manieren om bij de Gerudo te geraken. Het aangegeven pad brengt je verder naar het noorden, de bergkam rond. Zo mis je echter de Woestijntoren en dat zou erg spijtig zijn.

Boven de kliffen van de kloof zie je de Woestijntoren al.

Je kunt zoeken naar een manier om de kliffen te beklimmen maar ze zijn erg hoog. Af en toe kom je geïmproviseerde houten wegen en trappen tegen. Gebruik deze om naar boven te gaan. Ten westen van de Tempel van Jee Noh en een beetje ten zuiden van de Woestijntoren heb je twee bergen die met elkaar verbonden zijn. Hier zijn er veel plekken tijdens het klimmen waar je uit kunt rusten. Zo kom je ook gemakkelijk boven. Eenmaal aan de toren gearriveerd stelt zich echter een nieuw probleem voor.

De Woestijntoren wordt omgeven door teer waar je meteen in verdrinkt zodra je erin valt. Rond de poel zijn er veel metalen kisten die je kunt verplaatsen met Magnesis. Wanneer je Magnesis activeert, zal je merken dat er zich ook al veel metalen kisten in de teerpoel bevinden. Maak dus een brug naar de toren door de metalen kisten op elkaar te stapelen in het teer. Aan de zuidkant van de Woestijntoren is het het gemakkelijkste, want daar hoef je maar een brug te maken tot de twee stenen rotsen. Vervolgens kun je op de rotsen springen en zo op de Toren geraken. Van daaruit is het een relatief gemakkelijke klim.

Gebruik de metalen kisten om bij de toren te komen.

Vanaf hier krijg je de kaart van het Gerudo-gebied. Als je naar de woestijn kijkt, zie je zelfs een reusachtige kameel. Dit is de volgende Titaan die we gaan verslaan. Je kunt van hieruit naar de woestijn zweven, maar het klimaat is hier niet gemakkelijk. Overdag is het hier zo heet dat je verfrissende kledij nodig hebt (of drankje). 's Nachts is het dan weer zo fris dat je warme kledij nodig hebt of pepers om niet te bevriezen. Je zweeft dus best in noordwestelijke richting, waar je de Kloofstal hebt. Daar heb je de Tempel van Kay Noh die opnieuw dient als teleportatiepunt in de toekomst.


Nog meer Zelda: Breath of the Wild tips en walkthroughs:

Zelda: Breath of the Wild tips en walkthrough
Alles wat je over de game moet weten, van basistips tot een complete walkthrough van hoofdmissies en tempels.

Vorige: Zelda: Breath of the Wild - Ganons Vuurfantoom verslaan, Steenpletter
Op de top van de vulkaan wacht je nog een pittig baasgevecht.

Volgende: Zelda: Breath of the Wild - Verboden voor mannen, Gerudo-fort betreden
Tijd om je charmes boven te halen en je een weg in Gerudo-fort te bluffen.


Kara Kara-bazaar

Vervolgens volg je het pad dat op de kaart aangeduid staat naar de Kara Kara-bazaar. Daar heb je een handelaar die watermeloenen voor 16 rupees het stuk verkoopt. Dat is een koopje! Je kunt ze koken door beter tegen de hitte te kunnen. Koop en kook ze allemaal om helemaal klaar te zijn voor wat er komt!

Je kunt ook een drankje maken dat je fris houdt. Guy in de Kara Kara-bazaar geeft je een mini-missie genaamd 'Een warmtewerend drankje' dat je een recept geeft. Maar je moet er wel voor werken.

Bij de Kara kara-bazaar kun je watermeloenen koken om warmtewerende gerechten te koken.

Eenmaal klaar volg je verder het pad, tot je aan het Gerudo-fort bent. Aan de ingang vind je de Tempel van Daqo Chisay. Als je probeert in het Gerudo-fort te wandelen, zul je al snel merken dat mannen niet toegelaten zijn in het fort. Praat met Benja die naast de ingang staat en je krijgt de Hoofdmissie 'Verboden voor mannen!'. Tijd om dat probleem op te lossen.

Ga verder naar het volgende deel van onze Breath of the Wild walkthrough: Zelda: Breath of the Wild - Verboden voor mannen, Gerudo-fort betreden

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Nintendo Wii U, Nintendo Switch

Related topics
Over de auteur
Redactie avatar

Redactie

Teamwork!

Dit artikel is tot stand gebracht door verschillende Eurogamer Benelux-redacteurs. Teamwork!

Reacties