Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Werken Bungie en Capcom samen?

Interesse in elkaar is er alvast.

We horen het wel vaker dat ontwikkelaars bezoekjes brengen aan bedrijven binnen dezelfde sector. Zo is het geen geheim dat Hideo Kojima en Jade Raymond van Ubisoft al samen hebben gezeten, met de toevoeging van het Assassin's Creed kostuum van Altaïr in Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots als gevolg. Maar wat zou een bezoek van Keiji Inafune - de man achter Mega Man - aan Bungie te betekenen hebben?

Een first person shooter binnen het universum van Mega Man? Toegegeven, Mega Man zou wel eens de Japans vormgegeven Master Chief kunnen zijn, maar eerlijk gezegd kunnen we helemaal geen conclusies trekken uit de interesse van Capcom in Bungie. Wel zou het best kunnen dat de studio verantwoordelijk voor Halo in de toekomst spellen zal uitbrengen in samenwerking met uitgever Capcom gezien ze niet voor eeuwig verbonden blijven aan Microsoft.

"Bungie is een opmerkelijke studio die ongelofelijke spellen maken", aldus Inafune van Capcom. "Het is dan ook niet al te verwonderlijk dat ik eens van dichtbij wou zien hoe ze hun spellen maken in de hoop dat ook Capcom de smaak te pakken zou krijgen. Ook wou ik Bungie bezoeken om te toetsen of onze kijk op de industrie en de ontwikkeling van spellen vergelijkbaar is. Mocht het klikken, dan heb ik zeker zin om in de toekomst samen te werken," zo vertelde de papa van Mega Man.

Concrete voorbeelden van de mogelijke samenwerking tussen Capcom en Bungie zullen we pas ten vroegste rond het einde van 2010 te zien krijgen, wanneer Halo: Reach - de voorlopig laatste Halo game door Bungie - verschenen is.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

Over de auteur
Philip Cremers avatar

Philip Cremers

Contributor

Reacties