Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Waarom minder portalen in Prey 2?

De makers leggen het uit.

Opgepast, dit bericht bevat een spoiler uit de eerste Prey!

Prey uit 2006 associeert iedereen onmiddellijk met de misselijkmakende / übercoole (schrappen wat niet past) portalen en het daarmee gepaard gaande spelen met de zwaartekracht. Toch heeft Human Head besloten om deze features in Prey 2 zo goed als volledig te schrappen, althans in de vorm zoals we ze kennen. Maar waarom precies?

Lead designer Chris Reinhart laat het ons weten in de laatste editie van het magazine PSM3. Er zijn twee redenen: eerst en vooral waren beide aspecten functies van The Sphere, het moederschip uit de eerste Prey, en dat schip is er niet meer. Ten tweede wil hij het puzzelaspect van het spel ditmaal tot een minimum beperken.

Verder zei hij nog dat de makers "een heleboel manieren hebben verkend om de portalen en zwaartekracht voor gevechten aan te wenden". Dit is duidelijk een hint wat de nieuwe richting van het spel betreft, we zijn dan ook razend benieuwd naar de eerste gameplaybeelden!

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article

Prey 2

PS3, Xbox 360, PC

Related topics
Over de auteur
Odin van Schoote avatar

Odin van Schoote

Benelux Editor

Odin is redacteur sinds januari 2010 en kan het best worden omschreven als een blonde God. Ook heeft hij iets met parallelle universa naar het schijnt.
Reacties