Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Voorlopig geen DirectX 11 in Shogun 2

SEGA heeft meer tijd nodig

Shogun 2 zal bij zijn release geen DirectX 11 ondersteuning onder de Japanse motorkap hebben. Dat heeft SEGA aan Eurogamer.net bevestigd. DirectX 11 zou nog niet op elke computer optimaal werken, waardoor SEGA eerst nog enkele weken wilde uittrekken om de plooien glad te strijken.

Volgens SEGA zijn er op zich geen problemen met de feature en draait de game stabiel, maar was men niet tevreden met de prestaties op sommige grafische kaarten. Om die ongemakken nog weg te polijsten haalde DirectX 11 het schijfje niet. SEGA belooft wel dat de ondersteuning er binnen twee tot vier weken na de release alsnog zal komen. Dat zal gebeuren met een patch.

"We wanted a couple more weeks just to polish the performance of DirectX 11 on a variety of different cards." Aldus Kieran Brigden van ontwikkelaar The Creative Assembly.

Voor de gemiddelde gamer zal er weinig te merken zijn van het ontbreken van DirectX 11. Shogun 2 zou voor iedereen perfect moeten werken met de andere versies van DirectX. Enkel wie een voldoende krachtige PC heeft die om kan met versie 11 zal enkele weken de iets geliktere graphics en effecten moeten missen.

Total War: Shogun 2 verschijnt op 15 maart in de winkels. Het is de opvolger van de eerste Shogun, de debuuttitel van de Total War reeks. Als volleerde ninja stal Frederik een vroege versie van de game en schreef zijn avonturen neer in een preview. Wie vindt dat de Japanners dezer dagen nog niet genoeg te lijden hebben weet zijn weg wel te vinden naar de slagvelden uit de demo op Steam.

Het gebeurt steeds vaker dat een uitgever beslist om een bepaalde feature van een game pas later toe te voegen aan het spel. Dat heeft het voordeel dat de uitgever zich aan de vooropgestelde releasedatum kan houden en dus dat de marketingmachine kan blijven draaien. Voor de gamer zorgt dit echter voor een vreemde situatie, omdat deze eigenlijk een niet afgewerkt product koopt.

Eurogamer laat zijn lezers aan het woord: zie je de evolutie met lede ogen aan, of vertrouw je op de beloftes van de ontwikkelaar/uitgever?

Getagged als

Over de auteur

Cedric Vanhoorebeeck avatar

Cedric Vanhoorebeeck

Editor & Community Manager EG Benelux

Cedric verzorgt je dagelijkse portie vers nieuws en onderwerpt af en toe ook eens een game aan zijn kritische blik. Je houdt hem beter te vriend, want hij is ook de moderator van dienst op deze site. Bovendien is hij ook jouw aanspreekpunt voor de Eurogamer crew. Het Eurogamer forum is dan ook zijn natuurlijke habitat.

Reacties

More Nieuws

Meest recente artikelen