Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Valheim cheats en console commands: spawn item codes, creative mode en meer

Alle Valheim cheat codes en console commands.

Valheim geeft je, zoals bij de meeste survival games met multiplayer elementen, een console waar je zogenaamde 'commands' kunt ingeven. De meeste van deze commands komen neer op cheat codes waarmee je elk aspect van de game kan beheersen. Met deze cheats kan je teleporteren, je skill levels veranderen, God Mode activeren zodat je onoverwinnelijk bent en zelfs de kracht en richting van de wind controleren.

Op deze pagina geven we een overzicht van alle Valheim console commands en cheats. We vertellen je hoe je de console gebruikt en deze cheat codes ingeeft. Per console command leggen we ook uit wat het precieze effect ervan is op Valheim.

Op deze pagina:

Lees zeker ook onze Valheim gids met tips en tricks!

Hoe Valheim console commands en cheats invoeren

Je kan op elk moment de Valheim console openen, of je nu in singleplayer speelt of in multiplayer. Om de Valheim console te openen om console commands en cheats in te voeren, druk je op F5 op je toetsenbord tijdens het spelen. Wanneer je klaar bent en de console weer wil sluiten, druk je opnieuw op F5 of op ESC.

Maar als je de console voor het eerst opent, heb je nog geen toegang tot Valheim cheats. Je kan dit dubbelchecken door "help" in te tikken en vervolgens op Enter te duwen. Je zal een paar informationele commands zien en wat tools voor server operators krijgen om bijv. spelers te kicken of bannen van een server. Maar waar zijn de cheats?

Om de Valheim cheats te activeren, moet je "imacheater' in de console invoeren en vervolgens op Enter duwen. Je zal dan een bericht zien dat zegt "Cheats: True". Als je nu opnieuw "help" invert, zal je een veel langere lijst van beschikbare commands zien. Dat is het teken dat je de mogelijkheid om Valheim cheats te gebruiken geactiveerd hebt.

Om het weer onmogelijk te maken cheats te gebruiken, typ je opnieuw "imacheater" in, en de cheat commands verdwijnen weer.

Belangrijk om te weten is dat er wat beperkingen staan op het gebruik van cheats in Valheim. In singleplayer kan je ze gebruiken wanneer en hoe je wilt. In multiplayer kan echter alleen de server host cheats activeren, of deze server host moet jou expliciet toegang tot gegeven hebben.

Alle Valheim cheats en console commands

Hieronder staat een volledige lijst van alle beschikbare Valheim console commands and cheats. We heben ze verdeeld in cheats en normale commands, met een uitleg wat elke command precies doet met je game.

Valheim console commands die cheats zijn

  • imacheater - schakelt toegang tot cheat commands aan of uit
  • spawn [ItemName] [Amount] [Level] - roept een item op (meer info over item spawn)
  • debugmode - zet Creative Mode aan of uit. Meer info over creative mode
  • god - zet God Mode aan of uit. In God Mode ben je onoverwinnelijk
  • ghost - zet Ghost Mode aan of uit. In Ghost Mode negeren vijanden je
  • freefly - zet het freefly drone camera view aan of uit
  • pos - geeft je de coördinaten van je huidige positie
  • goto [x,z] - teleporteert je naar specifieke coördinaten (bijv. "goto 0,0)
  • location - kies een nieuwe spawn locatie
  • heal - je hebt terug volle health
  • puke - Reset je fullness/honger en brengt je terug naar je standaard health/stamina
  • raiseskill [skill] [amount] - verhoog een skill met een bepaalde hoeveelheid (bijv. raiseskill run 20 om je running skill met 20 te verhogen)
  • resetskill [skill] - reset een specifieke skill naar skill level 0
  • resetcharacter - reset je skills en inventory
  • hair - verwijdert al je haar
  • beard - verwijdert je baard
  • model [0-1] - Wissel je character model van mannelijk naar vrouwelijk en omgekeerd
  • exploremap - verwijdert alle fog of war en toont volledige map
  • resetmap - reset van het verkennen van je map waardoor het is alsof je nog nergens geweest bent
  • wind [angle] [intensity] - laat de wind uit een bepaalde hoek komen. Het noorden is 0, en vervolgens is het kompas 360 graden. Oosten is 90, zuiden is 180, westen is 270. De intensity gaat van 0 tot 1 (bijv. "wind 180 1")
  • resetwind - reset de wind terug naar normaal
  • tod [0-1] of tod -1 - bepaalt het tijdstip van de dag. 0 en 1 zijn beide middernacht, 0.5 is middag. Met tod -1 ga je weer naar het normale tijdstip
  • skiptime [seconden] - spoel de tijd voorwaarts in aantal seconden
  • sleep - spoel voorwaarts naar de volgende dag
  • killall - doodt alle vijanden in de buurt
  • tame - tem alle tembare dieren in de buurt
  • removedrops - verwijder alle nabije item drops
  • event [name] - start een specifiek event (bijv. "event wolves"
  • stopevent - stopt het huidige event
  • randomevent - start een willekeurig event
  • players [nr] - verander de moeilijkheidsgraad. Dit is gebaseerd op het aantal spelers waar je mee samen speelt. '1' betekent één speler, en is dus het gemakkelijkste. Hoe meer spelers, hoe hoger de moeilijkheidsgraad. (bijv. players 200)
  • ffsmooth [0-1] - bepaalt hoe vlot (smooth) de freefly camera is (0 = geen smoothing, 1 = max smoothing
  • env [env] - start debug environment.
  • resetenv - reset de debug environment.
  • save - forceer het spel op te slaan
  • setkey [name] - zet een nieuwe global key
  • resetkeys [name] - reset naar een specifieke key
  • listkeys - lijst alle global keys op
  • dpsdebug - zet de debug overlay die toont hoeveel damage-per-second je doet aan of uit

Valheim console commands die geen cheats zijn

  • help - toon een lijst van alle beschikbare console commands
  • o
  • kick [name/ip/userID] - kick een speler van de server (bijv. "kick Bert_kansloos"
  • ban [name/ip/userID] - ban een speler van de server
  • o
  • unban [name/ip/userID] - onban een speler van de server en geef deze terug toegang
  • banned - toon teen lijst van alle gebande speles op deze server
  • ping - ping de server en toon je latency/lag in milliseconden
  • o
  • lodbias [0-5] - verander de draw distance van de wereld. Als je geen cijfer ingeeft, toont hij de huidige draw distance. Deze waarde komt overeen met de "Draw Distance/Level Of Detail" slider in je Graphics settings maar via de console command kan je het nauwkeuriger bepalen.
  • info - toont info over je systeem zoals toegewezen geheugen

Valheim Creative Mode besturing

Om Creative Mode in Valheim aan te zetten, typ je "debugmode" (zonder de haakjes) in de console. Je moet eerst wel cheats activeren door "imacheater" te typen.

Als Creative Mode actief is kan je:

  • Druk op "Z" (QWERTY) of W (AZERTY) om Flying Mode aan of uit te zetten.
  • Druk op "K" om alle nabije vijanden te doden.
  • Druk op "B" om No Placement Cost Mode aan of uit te zetten.

Met de No Placement Cost Mode aan, kan je je gereedschap en equipment repairen zonder dat je in de buurt bent van een Workbench. Je kan ook alles gratis craften!

Dat maakt Creative Mode dus een erg gebruiksvriendelijke manier om items te krijgen en te genieten van je eigen basis te bouwen zonder zorgen te maken om vijanden. Het is in elk geval veel gemakkelijker dan de "spawn" command die we hieronder beschrijven.

Valheim Spawn Item codes

Om een item of vijand te doen verschijnen in Valheim, typ je "spawn" in zonder de haakjes in de console, gevolgd door de naam van wat je wil spawnen, hoeveel je er wil, en welk level deze moet zijn (indien van toepassing).

Klinkt ingewikkeld maar in de praktijk typ je dus "spawn Boar 5 3" om vijf boars te doen spawnen vlak voor je die elk level 3 zijn (2 sterren).

Een andere leuke tip is bijvoorbeeld "spawn Coins 100" om meteen 100 coins te doen verschijnen op de vloer vlak voor je!

Hieronder is een volledige lijst van alle gekende item codes die je kan gebruiken met de spawn command in Valheim. Gebruik Ctrl+F om te zoeken naar het item dat je wilt.

  • Amber
  • AmberPearl
  • ancientbarkspear_projectile
  • AncientSeed
  • aoe_nova
  • ArmorBronzeChest
  • ArmorBronzeLegs
  • ArmorIronChest
  • ArmorIronLegs
  • ArmorLeatherChest
  • ArmorLeatherLegs
  • ArmorPaddedCuirass
  • ArmorPaddedGreaves
  • ArmorRagsChest
  • ArmorRagsLegs
  • ArmorTrollLeatherChest
  • ArmorTrollLeatherLegs
  • ArmorWolfChest
  • ArmorWolfLegs
  • ArrowBronze
  • ArrowFire
  • ArrowFlint
  • ArrowFrost
  • ArrowIron
  • ArrowNeedle
  • ArrowObsidian
  • ArrowPoison
  • ArrowSilver
  • ArrowWood
  • AtgeirBlackmetal
  • AtgeirBronze
  • AtgeirIron
  • AxeBlackMetal
  • AxeBronze
  • AxeFlint
  • AxeIron
  • AxeStone
  • Barley
  • BarleyFlour
  • BarleyWine
  • BarleyWineBase
  • barrell
  • Battleaxe
  • bed
  • bee_aoe
  • beech_log
  • beech_log_half
  • Beech_Sapling
  • Beech_small1
  • Beech_small2
  • Beech_Stub
  • Beech1
  • BeechSeeds
  • Beehive
  • BeltStrength
  • Birch_log
  • Birch_log_half
  • Birch1
  • Birch1_aut
  • Birch2
  • Birch2_aut
  • BirchStub
  • BlackMetal
  • BlackMetalScrap
  • blastfurnace
  • Blob
  • blob_aoe
  • BlobElite
  • Bloodbag
  • BloodPudding
  • Blueberries
  • BlueberryBush
  • Boar
  • Boar_piggy
  • boar_ragdoll
  • BombOoze
  • BoneFragments
  • Bonemass
  • bonemass_aoe
  • bonemass_throw_projectile
  • BonePileSpawner
  • bonfire
  • BossStone_Bonemass
  • BossStone_DragonQueen
  • BossStone_Eikthyr
  • BossStone_TheElder
  • BossStone_Yagluth
  • Bow
  • bow_projectile
  • bow_projectile_fire
  • bow_projectile_frost
  • bow_projectile_needle
  • bow_projectile_poison
  • BowDraugrFang
  • BowFineWood
  • BowHuntsman
  • Bread
  • Bronze
  • BronzeNails
  • bronzespear_projectile
  • bucket
  • Bush01
  • Bush01_heath
  • Bush02_en
  • CapeDeerHide
  • CapeLinen
  • CapeLox
  • CapeOdin
  • CapeTest
  • CapeTrollHide
  • CapeWolf
  • CargoCrate
  • Carrot
  • CarrotSeeds
  • CarrotSoup
  • Cart
  • CastleKit_braided_box01
  • CastleKit_groundtorch
  • CastleKit_groundtorch_green
  • CastleKit_groundtorch_unlit
  • CastleKit_pot03
  • Chain
  • charcoal_kiln
  • Chest
  • Chitin
  • Cloudberry
  • CloudberryBush
  • Club
  • Coal
  • Coins
  • CookedLoxMeat
  • CookedMeat
  • Copper
  • CopperOre
  • Crow
  • CryptKey
  • Crystal
  • cultivate
  • Cultivator
  • Dandelion
  • dead_deer
  • Deathsquito
  • Deathsquito_sting
  • Deer
  • deer_ragdoll
  • DeerGodExplosion
  • DeerHide
  • DG_Cave
  • DG_ForestCrypt
  • DG_GoblinCamp
  • DG_MeadowsFarm
  • DG_MeadowsVillage
  • DG_SunkenCrypt
  • digg
  • digg_v2
  • Dragon
  • dragon_ice_projectile
  • DragonEgg
  • dragoneggcup
  • DragonTear
  • Draugr
  • draugr_arrow
  • draugr_axe
  • draugr_bow
  • draugr_bow_projectile
  • Draugr_Elite
  • Draugr_elite_ragdoll
  • Draugr_ragdoll
  • Draugr_Ranged
  • Draugr_ranged_ragdoll
  • draugr_sword
  • dungeon_forestcrypt_door
  • dungeon_sunkencrypt_irongate
  • Eikthyr
  • eikthyr_ragdoll
  • ElderBark
  • Entrails
  • eventzone_bonemass
  • eventzone_eikthyr
  • eventzone_gdking
  • eventzone_goblinking
  • eventzone_moder
  • EvilHeart_Forest
  • EvilHeart_Swamp
  • Feathers
  • Fenring
  • Fenring_ragdoll
  • fermenter
  • FineWood
  • FirCone
  • fire_pit
  • FireFlies
  • FirTree
  • FirTree_log
  • FirTree_log_half
  • FirTree_oldLog
  • FirTree_Sapling
  • FirTree_small
  • FirTree_small_dead
  • FirTree_Stub
  • Fish1
  • Fish2
  • Fish3
  • Fish4_cave
  • FishCooked
  • FishingBait
  • FishingRod
  • FishingRodFloat
  • FishingRodFloatProjectile
  • FishRaw
  • FishWraps
  • Flametal
  • FlametalOre
  • Flax
  • Flies
  • Flint
  • flintspear_projectile
  • ForestTroll_ragdoll
  • forge
  • forge_ext1
  • forge_ext2
  • forge_ext3
  • forge_ext4
  • forge_ext5
  • forge_ext6
  • FreezeGland
  • fx_backstab
  • fx_boar_pet
  • fx_creature_tamed
  • fx_crit
  • fx_deathsquito_hit
  • fx_deatsquito_death
  • fx_dragon_land
  • fx_drown
  • fx_eikthyr_forwardshockwave
  • fx_eikthyr_stomp
  • fx_float_hitwater
  • fx_float_nibble
  • fx_gdking_rootspawn
  • fx_goblinbrute_groundslam
  • fx_goblinking_beam_hit
  • fx_goblinking_meteor_hit
  • fx_goblinking_nova
  • fx_GP_Activation
  • fx_GP_Player
  • fx_GP_Stone
  • fx_guardstone_activate
  • fx_guardstone_deactivate
  • fx_guardstone_permitted_add
  • fx_guardstone_permitted_removed
  • fx_leviathan_leave
  • fx_leviathan_reaction
  • fx_Lightning
  • fx_lox_death
  • fx_lox_hit
  • fx_Potion_frostresist
  • fx_shaman_fireball_expl
  • fx_shaman_protect
  • fx_sw_addflax
  • fx_sw_produce
  • fx_tentaroot_death
  • fx_tombstone_destroyed
  • fx_totem_destroyed
  • fx_vines_hit
  • fx_WaterImpact_Big
  • fx_wolf_pet
  • gd_king
  • gdking_Ragdoll
  • gdking_root_projectile
  • Ghost
  • GlowingMushroom
  • Goblin
  • goblin_banner
  • goblin_bed
  • Goblin_Dragdoll
  • goblin_fence
  • goblin_pole
  • goblin_pole_small
  • goblin_roof_45d
  • goblin_roof_45d_corner
  • goblin_roof_cap
  • goblin_stairs
  • goblin_stepladder
  • goblin_totempole
  • goblin_woodwall_1m
  • goblin_woodwall_2m
  • goblin_woodwall_2m_ribs
  • GoblinArcher
  • GoblinArmband
  • GoblinBrute
  • GoblinBrute_ArmGuard
  • GoblinBrute_Attack
  • GoblinBrute_Backbones
  • GoblinBrute_ExecutionerCap
  • GoblinBrute_HipCloth
  • GoblinBrute_LegBones
  • GoblinBrute_ragdoll
  • GoblinBrute_RageAttack
  • GoblinBrute_ShoulderGuard
  • GoblinBrute_Taunt
  • GoblinClub
  • GoblinHelmet
  • GoblinKing
  • GoblinKing_ragdoll
  • goblinking_totemholder
  • GoblinLegband
  • GoblinLoin
  • GoblinShaman
  • GoblinShaman_attack_poke
  • GoblinShaman_Headdress_antlers
  • GoblinShaman_Headdress_feathers
  • GoblinShaman_projectile_fireball
  • GoblinShaman_protect_aoe
  • GoblinShaman_ragdoll
  • GoblinShaman_Staff_Bones
  • GoblinShaman_Staff_Feathers
  • GoblinShoulders
  • GoblinSpear
  • GoblinSpear_projectile
  • GoblinSword
  • GoblinTorch
  • GoblinTotem
  • Greydwarf
  • Greydwarf_Elite
  • Greydwarf_elite_ragdoll
  • Greydwarf_ragdoll
  • Greydwarf_Root
  • Greydwarf_Shaman
  • Greydwarf_Shaman_ragdoll
  • Greydwarf_throw_projectile
  • GreydwarfEye
  • Greyling
  • Greyling_ragdoll
  • guard_stone
  • guard_stone_test
  • Guck
  • GuckSack
  • GuckSack_small
  • Haldor (this is the merchant, yes he works if you spawn him)
  • Hammer
  • HardAntler
  • Hatchling
  • hatchling_cold_projectile
  • Hatchling_ragdoll
  • HealthUpgrade_Bonemass
  • HealthUpgrade_GDKing
  • hearth
  • HeathRockPillar
  • HeathRockPillar_frac
  • HelmetBronze
  • HelmetDrake
  • HelmetDverger
  • HelmetIron
  • HelmetLeather
  • HelmetOdin
  • HelmetPadded
  • HelmetTrollLeather
  • HelmetYule
  • highstone
  • highstone_frac
  • Hoe
  • Honey
  • horizontal_web
  • HugeRoot1
  • ice_rock1
  • ice_rock1_frac
  • ice1
  • IceBlocker
  • Imp_fireball_projectile
  • Iron
  • iron_grate
  • IronNails
  • IronOre
  • IronScrap
  • itemstand
  • itemstandh
  • Karve
  • KnifeBlackMetal
  • KnifeChitin
  • KnifeCopper
  • KnifeFlint
  • LeatherScraps
  • Leech
  • Leech_cave
  • Leviathan
  • LinenThread
  • LocationProxy
  • loot_chest_stone
  • loot_chest_wood
  • LootSpawner_pineforest
  • Lox
  • lox_ragdoll
  • lox_stomp_aoe_OLD
  • LoxMeat
  • LoxPelt
  • LoxPie
  • MaceBronze
  • MaceIron
  • MaceNeedle
  • MaceSilver
  • marker01
  • marker02
  • MeadBaseFrostResist
  • MeadBaseHealthMedium
  • MeadBaseHealthMinor
  • MeadBasePoisonResist
  • MeadBaseStaminaMedium
  • MeadBaseStaminaMinor
  • MeadBaseTasty
  • MeadFrostResist
  • MeadHealthMedium
  • MeadHealthMinor
  • MeadPoisonResist
  • MeadStaminaMedium
  • MeadStaminaMinor
  • MeadTasty
  • MineRock_Copper
  • MineRock_Iron
  • MineRock_Meteorite
  • MineRock_Obsidian
  • MineRock_Stone
  • MineRock_Tin
  • MountainGraveStone01
  • mud_road
  • mudpile
  • mudpile_beacon
  • mudpile_frac
  • mudpile_old
  • mudpile2
  • mudpile2_frac
  • Mushroom
  • MushroomBlue
  • MushroomYellow
  • Neck
  • Neck_Ragdoll
  • NeckTail
  • NeckTailGrilled
  • Needle
  • Oak_log
  • Oak_log_half
  • Oak1
  • OakStub
  • Obsidian
  • odin
  • OLD_wood_roof
  • OLD_wood_roof_icorner
  • OLD_wood_roof_ocorner
  • OLD_wood_roof_top
  • OLD_wood_wall_roof
  • Ooze
  • oozebomb_explosion
  • oozebomb_projectile
  • path
  • paved_road
  • Pickable_Barley
  • Pickable_Barley_Wild
  • Pickable_BogIronOre
  • Pickable_Branch
  • Pickable_Carrot
  • Pickable_Dandelion
  • Pickable_DolmenTreasure
  • Pickable_DragonEgg
  • Pickable_Flax
  • Pickable_Flax_Wild
  • Pickable_Flint
  • Pickable_ForestCryptRandom
  • Pickable_ForestCryptRemains01
  • Pickable_ForestCryptRemains02
  • Pickable_ForestCryptRemains03
  • Pickable_ForestCryptRemains04
  • Pickable_Item
  • Pickable_Meteorite
  • Pickable_MountainRemains01_buried
  • Pickable_Mushroom
  • Pickable_Mushroom_blue
  • Pickable_Mushroom_yellow
  • Pickable_Obsidian
  • Pickable_RandomFood
  • Pickable_SeedCarrot
  • Pickable_SeedTurnip
  • Pickable_Stone
  • Pickable_SunkenCryptRandom
  • Pickable_SurtlingCoreStand
  • Pickable_Thistle
  • Pickable_Tin
  • Pickable_Turnip
  • PickaxeAntler
  • PickaxeBronze
  • PickaxeIron
  • PickaxeStone
  • piece_artisanstation
  • piece_banner01
  • piece_banner02
  • piece_banner03
  • piece_banner04
  • piece_banner05
  • piece_bed02
  • piece_beehive
  • piece_bench01
  • piece_brazierceiling01
  • piece_cauldron
  • piece_chair
  • piece_chair02
  • piece_chest
  • piece_chest_private
  • piece_chest_wood
  • piece_cookingstation
  • piece_gift1
  • piece_gift2
  • piece_gift3
  • piece_groundtorch
  • piece_groundtorch_green
  • piece_groundtorch_wood
  • piece_jackoturnip
  • piece_maypole
  • piece_sharpstakes
  • piece_spinningwheel
  • piece_stonecutter
  • piece_table
  • piece_throne01
  • piece_walltorch
  • piece_workbench
  • piece_workbench_ext1
  • piece_workbench_ext2
  • piece_workbench_ext3
  • piece_workbench_ext4
  • piece_xmastree
  • PineCone
  • PineTree
  • Pinetree_01
  • Pinetree_01_Stub
  • PineTree_log
  • PineTree_log_half
  • PineTree_log_halfOLD
  • PineTree_logOLD
  • PineTree_Sapling
  • Player
  • Player_ragdoll
  • Player_ragdoll_old
  • Player_tombstone
  • PlayerUnarmed
  • portal
  • portal_wood
  • projectile_beam
  • projectile_chitinharpoon
  • projectile_meteor
  • projectile_wolffang
  • QueenBee
  • QueensJam
  • Raft
  • raise
  • Raspberry
  • RaspberryBush
  • RawMeat
  • replant
  • Resin
  • Rock_3
  • Rock_3_frac
  • Rock_4
  • Rock_4_plains
  • Rock_7
  • Rock_destructible
  • Rock_destructible_test
  • rock1_mountain
  • rock1_mountain_frac
  • rock2_heath
  • rock2_heath_frac
  • rock2_mountain
  • rock2_mountain_frac
  • rock3_mountain
  • rock3_mountain_frac
  • rock3_silver
  • rock3_silver_frac
  • rock4_coast
  • rock4_coast_frac
  • rock4_copper
  • rock4_copper_frac
  • rock4_forest
  • rock4_forest_frac
  • rock4_heath
  • rock4_heath_frac
  • RockFinger
  • RockFinger_frac
  • RockFingerBroken
  • RockFingerBroken_frac
  • rockformation1
  • RockThumb
  • RockThumb_frac
  • root07
  • root08
  • root11
  • root12
  • RoundLog
  • Ruby
  • rug_deer
  • rug_fur
  • rug_wolf
  • sapling_barley
  • sapling_carrot
  • sapling_flax
  • sapling_seedcarrot
  • sapling_seedturnip
  • sapling_turnip
  • Sausages
  • Seagal
  • Serpent
  • SerpentMeat
  • SerpentMeatCooked
  • SerpentScale
  • SerpentStew
  • shaman_attack_aoe
  • shaman_heal_aoe
  • SharpeningStone
  • ShieldBanded
  • ShieldBlackmetal
  • ShieldBlackmetalTower
  • ShieldBronzeBuckler
  • ShieldIronSquare
  • ShieldIronTower
  • ShieldKnight
  • ShieldSerpentscale
  • ShieldSilver
  • ShieldWood
  • ShieldWoodTower
  • ship_construction
  • shipwreck_karve_bottomboards
  • shipwreck_karve_bow
  • shipwreck_karve_chest
  • shipwreck_karve_dragonhead
  • shipwreck_karve_stern
  • shipwreck_karve_sternpost
  • shrub_2
  • shrub_2_heath
  • sign
  • sign_notext
  • Silver
  • SilverNecklace
  • SilverOre
  • silvervein
  • silvervein_frac
  • Skeleton
  • skeleton_bow
  • skeleton_mace
  • Skeleton_NoArcher
  • Skeleton_Poison
  • skeleton_sword
  • Skull1
  • Skull2
  • sledge_aoe
  • SledgeIron
  • SledgeStagbreaker
  • smelter
  • Spawner_Blob
  • Spawner_BlobElite
  • Spawner_Boar
  • Spawner_Draugr
  • Spawner_Draugr_Elite
  • Spawner_Draugr_Noise
  • Spawner_Draugr_Ranged
  • Spawner_Draugr_Ranged_Noise
  • Spawner_Draugr_respawn_30
  • Spawner_DraugrPile
  • Spawner_Fenring
  • Spawner_Fish4
  • Spawner_Ghost
  • Spawner_Goblin
  • Spawner_GoblinArcher
  • Spawner_GoblinBrute
  • Spawner_GoblinShaman
  • Spawner_Greydwarf
  • Spawner_Greydwarf_Elite
  • Spawner_Greydwarf_Shaman
  • Spawner_GreydwarfNest
  • Spawner_Hatchling
  • Spawner_imp
  • Spawner_imp_respawn
  • Spawner_Leech_cave
  • Spawner_Location_Elite
  • Spawner_Location_Greydwarf
  • Spawner_Location_Shaman
  • Spawner_Skeleton
  • Spawner_Skeleton_night_noarcher
  • Spawner_Skeleton_poison
  • Spawner_Skeleton_respawn_30
  • Spawner_StoneGolem
  • Spawner_Troll
  • Spawner_Wraith
  • SpearBronze
  • SpearChitin
  • SpearElderbark
  • SpearFlint
  • SpearWolfFang
  • stake_wall
  • StaminaUpgrade_Greydwarf
  • StaminaUpgrade_Troll
  • StaminaUpgrade_Wraith
  • StatueCorgi
  • StatueDeer
  • StatueEvil
  • StatueHare
  • StatueSeed
  • Stone
  • stone_arch
  • stone_floor
  • stone_floor_2x2
  • stone_pile
  • stone_pillar
  • stone_stair
  • stone_wall_1x1
  • stone_wall_2x1
  • stone_wall_4x2
  • stoneblock_fracture
  • stonechest
  • StoneGolem
  • stonegolem_attack1_spike
  • StoneGolem_clubs
  • StoneGolem_hat
  • Stonegolem_ragdoll
  • StoneGolem_spikes
  • stubbe
  • stubbe_spawner
  • sunken_crypt_gate
  • Surtling
  • SurtlingCore
  • SwampTree1
  • SwampTree1_log
  • SwampTree1_Stub
  • SwampTree2
  • SwampTree2_darkland
  • SwampTree2_log
  • SwordBlackmetal
  • SwordBronze
  • SwordCheat
  • SwordIron
  • SwordIronFire
  • SwordSilver
  • Tankard
  • TankardOdin
  • TentaRoot
  • tentaroot_attack
  • Thistle
  • Tin
  • TinOre
  • tolroko_flyer
  • Torch
  • Trailership
  • TrainingDummy
  • TreasureChest_blackforest
  • TreasureChest_fCrypt
  • TreasureChest_forestcrypt
  • TreasureChest_heath
  • TreasureChest_meadows
  • TreasureChest_meadows_buried
  • TreasureChest_mountains
  • TreasureChest_plains_stone
  • TreasureChest_sunkencrypt
  • TreasureChest_swamp
  • TreasureChest_trollcave
  • Troll
  • troll_groundslam_aoe
  • troll_log_swing_h
  • troll_log_swing_v
  • Troll_ragdoll
  • troll_throw_projectile
  • TrollHide
  • TrophyBlob
  • TrophyBoar
  • TrophyBonemass
  • TrophyDeathsquito
  • TrophyDeer
  • TrophyDragonQueen
  • TrophyDraugr
  • TrophyDraugrElite
  • TrophyDraugrFem
  • TrophyEikthyr
  • TrophyFenring
  • TrophyForestTroll
  • TrophyFrostTroll
  • TrophyGoblin
  • TrophyGoblinBrute
  • TrophyGoblinKing
  • TrophyGoblinShaman
  • TrophyGreydwarf
  • TrophyGreydwarfBrute
  • TrophyGreydwarfShaman
  • TrophyHatchling
  • TrophyLeech
  • TrophyLox
  • TrophyNeck
  • TrophySerpent
  • TrophySGolem
  • TrophySkeleton
  • TrophySkeletonPoison
  • TrophySurtling
  • TrophyTheElder
  • TrophyWolf
  • TrophyWraith
  • tunnel_web
  • turf_roof
  • turf_roof_top
  • turf_roof_wall
  • Turnip
  • TurnipSeeds
  • TurnipStew
  • Valkyrie
  • VegvisirShard_Bonemass
  • vertical_web
  • vfx_arrowhit
  • vfx_auto_pickup
  • vfx_barley_destroyed
  • vfx_barnacle_destroyed
  • vfx_barnacle_hit
  • vfx_barrle_destroyed
  • vfx_beech_cut
  • vfx_beech_small1_destroy
  • vfx_beech_small2_destroy
  • vfx_beechlog_destroyed
  • vfx_beechlog_half_destroyed
  • vfx_beehive_destroyed
  • vfx_beehive_hit
  • vfx_birch1_aut_cut
  • vfx_birch1_cut
  • vfx_birch2_aut_cut
  • vfx_birch2_cut
  • vfx_blastfurance_addfuel
  • vfx_blastfurnace_addore
  • vfx_blastfurnace_produce
  • vfx_blob_attack
  • vfx_blob_death
  • vfx_blob_hit
  • vfx_blobelite_attack
  • vfx_blocked
  • vfx_BloodDeath
  • vfx_BloodHit
  • vfx_boar_birth
  • vfx_boar_death
  • vfx_boar_hit
  • vfx_boar_love
  • vfx_BonemassDeath
  • vfx_BonemassHit
  • vfx_bonepile_destroyed
  • vfx_bones_pick
  • vfx_bonfire_AddFuel
  • vfx_bonfire_destroyed
  • vfx_bow_fire
  • vfx_bowl_AddItem
  • vfx_Burning
  • vfx_bush_destroyed
  • vfx_bush_destroyed_heath
  • vfx_bush_leaf_puff
  • vfx_bush_leaf_puff_heath
  • vfx_bush2_e_hit
  • vfx_bush2_en_destroyed
  • vfx_clubhit
  • vfx_Cold
  • vfx_ColdBall_Hit
  • vfx_ColdBall_launch
  • vfx_cooking_station_transform
  • vfx_corpse_destruction_large
  • vfx_corpse_destruction_medium
  • vfx_corpse_destruction_small
  • vfx_creature_soothed
  • vfx_crow_death
  • vfx_damaged_cart
  • vfx_Damaged_Karve
  • vfx_Damaged_Raft
  • vfx_Damaged_VikingShip
  • vfx_darkland_groundfog
  • vfx_deer_death
  • vfx_deer_hit
  • vfx_Destroyed_Karve
  • vfx_Destroyed_Raft
  • vfx_Destroyed_VikingShip
  • vfx_dragon_coldbreath
  • vfx_dragon_death
  • vfx_dragon_hurt
  • vfx_dragon_ice_hit
  • vfx_dragonegg_destroy
  • vfx_draugr_death
  • vfx_draugr_hit
  • vfx_draugrpile_destroyed
  • vfx_draugrpile_hit
  • vfx_DraugrSpawn
  • vfx_edge_clouds
  • vfx_eikthyr_death
  • vfx_fenring_death
  • vfx_fenring_hurt
  • vfx_fermenter_add
  • vfx_fermenter_tap
  • vfx_fir_oldlog
  • vfx_FireAddFuel
  • vfx_FireballHit
  • vfx_firetree_regrow
  • vfx_firetreecut
  • vfx_firetreecut_dead
  • vfx_firlogdestroyed
  • vfx_firlogdestroyed_half
  • vfx_foresttroll_hit
  • vfx_ForgeAddFuel
  • vfx_Freezing
  • vfx_Frost
  • vfx_frostarrow_hit
  • vfx_frosttroll_hit
  • vfx_gdking_stomp
  • vfx_ghost_death
  • vfx_ghost_hit
  • vfx_goblin_death
  • vfx_goblin_hit
  • vfx_goblin_woodwall_destroyed
  • vfx_goblinbrute_death
  • vfx_goblinbrute_hit
  • vfx_goblinking_beam_OLD
  • vfx_GoblinShield
  • vfx_GodExplosion
  • vfx_greydwarf_death
  • vfx_greydwarf_elite_death
  • vfx_greydwarf_hit
  • vfx_greydwarf_root_destroyed
  • vfx_greydwarf_shaman_pray
  • vfx_greydwarfnest_destroyed
  • vfx_greydwarfnest_hit
  • vfx_groundtorch_addFuel
  • vfx_GuckSackDestroyed
  • vfx_GuckSackHit
  • vfx_GuckSackSmall_Destroyed
  • vfx_Harpooned
  • vfx_hatchling_death
  • vfx_hatchling_hurt
  • vfx_HealthUpgrade
  • vfx_HearthAddFuel
  • vfx_HitSparks
  • vfx_ice_destroyed
  • vfx_ice_destroyed_shelf
  • vfx_ice_hit
  • vfx_iceblocker_destroyed
  • vfx_ImpDeath
  • vfx_kiln_addore
  • vfx_kiln_produce
  • vfx_leech_death
  • vfx_leech_hit
  • vfx_lootspawn
  • vfx_lox_groundslam
  • vfx_MeadSplash
  • vfx_mill_add
  • vfx_mill_produce
  • vfx_MudDestroyed
  • vfx_MudHit
  • vfx_neck_death
  • vfx_neck_hit
  • vfx_oak_cut
  • vfx_oaklogdestroyed
  • vfx_oaklogdestroyed_half
  • vfx_ocean_clouds
  • vfx_odin_despawn
  • vfx_offering
  • vfx_perfectblock
  • vfx_pickable_pick
  • vfx_pinelogdestroyed
  • vfx_pinelogdestroyed_half
  • vfx_pinetree_regrow
  • vfx_pinetreecut
  • vfx_Place_bed
  • vfx_Place_beehive
  • vfx_Place_brazierceiling01
  • vfx_Place_cart
  • vfx_Place_cauldron
  • vfx_Place_charcoalkiln
  • vfx_Place_chest
  • vfx_Place_digg
  • vfx_Place_forge
  • vfx_Place_Karve
  • vfx_Place_mud_road
  • vfx_Place_portal
  • vfx_Place_Raft
  • vfx_Place_raise
  • vfx_Place_replant
  • vfx_Place_smelter
  • vfx_Place_spinningwheel
  • vfx_Place_stone_floor
  • vfx_Place_stone_floor_2x2
  • vfx_Place_stone_wall_2x1
  • vfx_Place_stone_wall_4x2
  • vfx_Place_VikingShip
  • vfx_Place_windmill
  • vfx_Place_wood_beam
  • vfx_Place_wood_floor
  • vfx_Place_wood_pole
  • vfx_Place_wood_roof
  • vfx_Place_wood_stair
  • vfx_Place_wood_wall
  • vfx_Place_wood_wall_half
  • vfx_Place_wood_wall_roof
  • vfx_Place_workbench
  • vfx_player_death
  • vfx_player_hit
  • vfx_Poison
  • vfx_poisonarrow_hit
  • vfx_Potion_health_medium
  • vfx_Potion_stamina_medium
  • vfx_prespawn
  • vfx_ProjectileHit
  • vfx_RockDestroyed
  • vfx_RockDestroyed_large
  • vfx_RockDestroyed_Obsidian
  • vfx_RockHit
  • vfx_RockHit_Obsidian
  • vfx_SawDust
  • vfx_seagull_death
  • vfx_serpent_attack_trigger
  • vfx_serpent_death
  • vfx_serpent_hurt
  • vfx_shrub_2_destroyed
  • vfx_shrub_2_heath_destroyed
  • vfx_shrub_2_hit
  • vfx_shrub_heath_hit
  • vfx_silvermace_hit
  • vfx_skeleton_big_death
  • vfx_skeleton_death
  • vfx_skeleton_hit
  • vfx_skeleton_mace_hit
  • vfx_sledge_hit
  • vfx_sledge_iron_hit
  • vfx_smelter_addfuel
  • vfx_smelter_addore
  • vfx_smelter_produce
  • vfx_Smoked
  • vfx_spawn
  • vfx_spawn_large
  • vfx_spawn_small
  • vfx_StaminaUpgrade
  • vfx_stone_floor_destroyed
  • vfx_stone_stair_destroyed
  • vfx_stone_wall_4x2_destroyed
  • vfx_stonegolem_attack_hit
  • vfx_stonegolem_death
  • vfx_stonegolem_hurt
  • vfx_stonegolem_wakeup
  • vfx_stubbe
  • vfx_swamp_mist
  • vfx_swamptree_cut
  • vfx_torch_hit
  • vfx_tree_fall_hit
  • vfx_troll_attack_hit
  • vfx_troll_death
  • vfx_troll_groundslam
  • vfx_troll_log_hitground
  • vfx_troll_rock_destroyed
  • vfx_turnip_grow
  • vfx_UndeadBurn
  • vfx_vines_destroyed
  • vfx_walltorch_addFuel
  • vfx_WaterImpact_Karve
  • vfx_WaterImpact_Raft
  • vfx_WaterImpact_VikingShip
  • vfx_Wet
  • vfx_WishbonePing
  • vfx_wolf_death
  • vfx_wolf_hit
  • vfx_wood_stack_destroyed
  • vfx_wraith_death
  • vfx_wraith_hit
  • VikingShip
  • vines
  • widestone
  • widestone_frac
  • windmill
  • Wishbone
  • WitheredBone
  • Wolf
  • Wolf_cub
  • Wolf_Ragdoll
  • WolfFang
  • WolfPelt
  • Wood
  • wood_beam
  • wood_beam_1
  • wood_beam_26
  • wood_beam_45
  • wood_door
  • wood_dragon1
  • wood_fence
  • wood_floor
  • wood_floor_1x1
  • wood_gate
  • wood_ledge
  • wood_pole
  • wood_pole_log
  • wood_pole_log_4
  • wood_pole2
  • wood_roof
  • wood_roof_45
  • wood_roof_icorner
  • wood_roof_icorner_45
  • wood_roof_ocorner
  • wood_roof_ocorner_45
  • wood_roof_top
  • wood_roof_top_45
  • wood_stack
  • wood_stair
  • wood_stepladder
  • wood_wall_half
  • wood_wall_log
  • wood_wall_log_4x0.5
  • wood_wall_roof
  • wood_wall_roof_45
  • wood_wall_roof_top
  • wood_wall_roof_top_45
  • woodiron_beam
  • woodiron_pole
  • woodwall
  • Wraith
  • wraith_melee
  • YagluthDrop
  • YmirRemains

Ziezo, dat waren alle cheats en console commands voor Valheim die we kennen. Veel plezier met de game!

Read this next