Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Ubisoft kondigt Anno 2070 aan

Wij hebben de sappige details!

Totaal out of the blue kondigt Ubisoft Anno 2070 aan, de tweede reeks van de uitgever die een sprong in de toekomst waagt (de andere is uiteraard Call of Juarez). De RTS-game wordt ontwikkeld door Blue Byte en Related Designs. De eerste studio stond reeds in voor Anno 1404, terwijl Related Designs zowel voor Anno 1701 als Anno 1404 gezorgd heeft.

Als uitgangspunt heeft het spel een wereld in de nabije toekomst die door de opwarming van de aarde heeft leren leven met de gestegen zeespiegel en alle gevolgen van dien. Daardoor zal de speler om moeten gaan met nieuwe gameplayelementen en bouwstijlen. Zo moeten er bijvoorbeeld nieuwe manieren gevonden worden om aan voedsel te geraken, aangezien landbouw in de traditionele zin van het woord onmogelijk is geworden.

Anno 2070 draait natuurlijk net zoals z'n voorgangers nog steeds rond het uitbouwen van een zo groot en succesvol mogelijk rijk, de makers beweren dan ook dat de basis van de vroegere Anno-games intact is gebleven. Afhankelijk van de keuzes die je maakt worden het milieu, de stad en de behoeften van de bevolking gewijzigd.

Tijdens het spel zal je een belangrijke morele keuze moeten maken: ga je voor de industriële aanpak, die vervuilend maar efficiënt werkt, of de natuurvriendelijke benadering, die duurzamer is maar minder middelen oplevert?

Speciaal voor het spel zorgt Related Designs voor een verbeterde versie van de reeds bestaande Anno 1404-engine, wat niet alleen voor betere graphics maar ook voor een grotere spelwereld zal zorgen.

Qua spelmodi mag je naast een campagne naar goede gewoonte een continuous mode verwachten, waarin je eindeloos kunt blijven doorspelen. Over de multiplayer hebben we momenteel nog geen details.

Wanneer Anno 2070 deze winter verschijnt, zal menig PC-gamer (waaronder zowat de helft van de Eurogamer.be-redactie) weer heel wat knusse uurtjes achter de computer kunnen doorbrengen met de reeks, op voorwaarde dat het spel minstens even goed wordt als z'n voorgangers uiteraard!

Oh ja, nog één ding: wij zijn in het geheim reeds op perstrip geweest om een voorstelling door de ontwikkelaars van het spel bij te wonen, wat we daar allemaal te horen kregen komen jullie volgende week te weten op Eurogamer.be!

Getagged als

Over de auteur

Odin van Schoote avatar

Odin van Schoote

Benelux Editor

Odin is redacteur sinds januari 2010 en kan het best worden omschreven als een blonde God. Ook heeft hij iets met parallelle universa naar het schijnt.

Reacties