Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

THQ: Studio's moeten als starters denken

Aanpassen aan de tijd.

Tijdens de GamesBeat 2011 conferentie te San Francisco heeft Brian Farrell van THQ gepleit voor een aanpassing in de zakelijke strategie van grote game studio's. Volgens Farrell moeten studio's doen alsof ze starters zijn; THQ heeft op deze manier haar strategie aangepast.

"Je moet je echt gedragen en denken als een startende onderneming, om in leven te blijven. Je moet je kunnen aanpassen om te overleven."

Een van de voornaamste redenen voor bedrijven om deze aanpak te hanteren is de veranderende markt. Er is meer vraag naar mobiele games die rond $1 kosten en een groei van free-to-play games.

"De handheld markt zal altijd een publiek vinden maar het zal niet meer zo breed zijn dankzij de concurrentie van andere operating systems. Wat de markt ons vertelt, is dat de consument een zeer snel te consumeren mobiele ervaring wilt, het hoeft niet perse heel diep te zijn."

Daarnaast is Farrell ervan overtuigd dat de nieuwe generatie consoles service zal verkiezen boven technologie, door de veranderende markt.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

Related topics
Over de auteur

Rutger Luiten

Contributor

Reacties