Square Enix: 'Final Fantasy 16 graphics staan nog niet op punt'
Gameplay had hoogste prioriteit.
Na de aankondiging van Final Fantasy 16 hadden fans kritiek op de teleurstellende graphics. Volgens Square Enix komt dat omdat het bedrijf zich tot nu toe heeft gefocust op de gameplay. De graphics worden dus nog flink onder handen genomen.
Final Fantasy 16-producent Naoki Yoshida onthulde tijdens de Tokyo Games Show 2020 dat Square Enix bewust voor een trailer met in-engine beelden heeft gekozen. Daardoor moest er worden ingeleverd op het vlak van graphics. Het bedrijf wou immers tonen dat de ontwikkeling al ver gevorderd is.
Yoshi-P comments on the FF16 trailer being all actual in-game scenes and not pre-rendered:
— ☆オードリーAudrey☆ (@aitaikimochi) September 27, 2020
“I saw some comments from Americans saying that if we [released a trailer that was all pre-rendered], they wouldn't see the game until 2035…So we decided to release a proper trailer." pic.twitter.com/qGuWSpfDNA
Daarom stelde de studio ook een trailer samen die uitsluitend gameplay van de volledige game bevat. Als de graphics meer op punt staan, zullen die getoond worden aan de hand van een opgepoetste trailer.
Wanneer Final Fantasy 16 precies uitkomt, is momenteel een raadsel. Het is intussen wel duidelijk dat de game enkel op de PlayStation 5 uitkomt, en niet op de pc.