Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Skyward Sword had eerst knoppenbesturing

Wii Sports Resort veranderde alles.

Momenteel staan motion-controls centraal in het opkomende The Legend of Zelda: Skyward Sword maar dat was zeker niet altijd zo. Aanvankelijk had de game enkel een traditionele besturing met knoppen. Dat vertelt producer Eiji Aonuma in een Iwata Asks-interview (met vertaling door Siliconera).

Bij de start van het ontwikkelingsproces had regisseur Hidemaro Fujibayashi al geëxperimenteerd met de toen nog niet uitgebrachte MotionPlus, maar producer Aonuma bleef sceptisch rond de uitbreiding voor de Wiimote.

Het was pas toen Aonuma het zwaardvechten zag in Wii Sports Resort dat hij bekeerd was. De knoppenbesturing voor Skyward Sword was toen net op orde gebracht, maar toch vroeg Aonuma om opnieuw te beginnen en motioncontrols centraal te maken.

Ook vele gamers blijven sceptisch rond de motioncontrols van The Legend of Zelda: Skyward Sword maar na enkele uren met de game te hebben besteed is Eurogamer Benelux, net zoals Aonuma, volledig bekeerd.

Nog een leuk trivia over Skyward Sword uit het interview is dat de vliegende kever die je als item in de game krijgt, oorspronkelijk de boemerang was. Dat evolueerde vervolgens naar een soort vliegende hand die je kan besturen met de Motionplus tot het uiteindelijk een vliegende kever werd.

De motion-controls van Skyward Sword in beeld.

Over de auteur

Jasper Segers avatar

Jasper Segers

Heel Belangrijk

Jasper nadert een decennium-lange carrière bij Eurogamer en leidt tegenwoordig dit zooitje ongeregeld. Staat zowel bekend om zijn gebrek aan geduld met games als om zijn liefde voor The Witness en Europa Universalis. Ook heeft hij veel sterke meningen over films.

Reacties