Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Shinya Kumazaki: "Kirby en de Vergeten Wereld is een belangrijke mijlpaal, maar geen nieuwe standaard"

Kirby-ontwikkelaars vertellen over de 3D-werelden.

Shinya Kumazaki, general director bij HAL Laboratory, heeft in een interview met The Washington Post laten weten dat de 3D-gameplay in Kirby en de Vergeten Wereld een grote mijlpaal voor de serie is. In het interview komt ook de toekomst van Kirby aan bod.

De 3D-gameplay in Kirby en de Vergeten Wereld wordt gezien als een evolutie voor de Kirby-games. Vandaar de vraag of dat een blijvende evolutie is voor toekomstige Kirby-games. Kumazaki antwoordt daarop: "De 3D-gameplay is zeer zeker een frisse uitstraling voor de Kirby-serie, maar dat betekent niet dat het vanaf nu de standaard is."

Bekijk op YouTube

"Nintendo hoopt samen met ons altijd verder te gaan dan wat we eerder hebben gedaan om zo innovatieve games te maken. Kirby en de Vergeten Wereld was één van de grootste uitdagingen om tot bloei te laten komen. We gaan verder om nieuwe manieren te ontdekken om innovatieve Kirby-games te maken en ons niet limiteren tot alleen maar 3D-omgevingen", aldus Shinya Kumazaki.

"Wat ik alvast kan zeggen, is dat Kirby en de Vergeten Wereld zulke grote veranderingen bracht dat het een grote mijlpaal is in de lange geschiedenis van de serie."

Voor meer informatie en Kirby-plezier neem je best een kijkje in Sanders Kirby en de Vergeten Wereld-review waar je de wereld helemaal induikt!

Read this next