Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Pimp My Run-update Dead Cells ook uit op consoles

Spelbalans volledig op de schop.

De Pimp My Run-update voor Dead Cells is nu ook uit voor de PlayStation 4, Nintendo Switch en Xbox One, zo maakt ontwikkelaar Motion Twin bekend. De update lanceerde al eerder voor de pc en balanceert de volledige game opnieuw. Ook is er een nieuwe modus toegevoegd, Custom Game.

Het grootste verschil met de originele release van Dead Cells is dat ieder level nu een standaard moeilijkheidsgraad heeft. Vijanden worden niet meer telkens sterker naarmate je extra gear vindt. De game kan daardoor iets makkelijker zijn, wanneer je althans goeie drops krijgt.

Verder stuit je vaker op Legendary-wapens, omdat je die nu niet meer enkel van eindbazen krijgt maar gewoon in de levels kunt tegenkomen. Cooldowns voor mutations zijn aangepast zodat je er meer profijt van hebt en timed doors zijn verplaatst naar de gebieden tussen levels in, zodat je ze niet meer hoeft te zoeken.

Bekijk op YouTube

Dead Cells is een roguelike en dat betekent dat je bij iedere speelsessie willekeurige wapens en vaardigheden vindt. In de nieuwe Custom Game-modus bepaal je echter zelf welke items er in de levels droppen en met welke wapens je start. Om hiermee aan de slag te gaan, moet je de game wel minstens een keertje uitspelen.

De update verbetert ook de framerate van de Switch-versie. Die zou nu de 60 frames per seconde moeten aantikken. Op de Nintendo Switch was er nogal eens sprake van framedrops zodra het druk werd op het scherm, zoals Bert ook opviel in zijn Dead Cells review.

Read this next