Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Pillow Castle Games maakt experimentele first-person puzzelgame

Het is maar hoe je het bekijkt.

Een team van universiteitsstudenten werkt aan een experimentele puzzelgame waarin perspectief centraal staat.

De groep noemt zichzelf Pillow Castle Games en studeert aan het Entertainment Technology Center van Carnegie Mellon University in de staat Pennsylvania. De puzzelgame die de studenten ontwikkelen heeft nog geen naam, maar een filmpje op YouTube demonstreert de technologie die gebruikt wordt.

Alles draait rond de techniek van 'forced perspective.' Daarin lijken voorwerpen die veraf staan kleiner dan ze werkelijk zijn. Door voorwerpen dichter of net verder te brengen, verander je hun fysische grootte. Aan de hand van die techniek los je dan puzzels op.

Ontwikkelaar Allen Tingley geeft op sociale nieuwssite Reddit uitleg over de ontwikkeling. "De demo in het filmpje is ondertussen tamelijk oud. We gebruikten het museum in het filmpje als speelveld, waarin onze ontwerpers nieuwe concepten kunnen ontwikkelen."

De studio heeft al enkele financiële aanbiedingen afgeslagen. "Daar is het nog veel te vroeg voor," zo verklaart Tingley. Ook over een releasedatum is nog niets zeker.

Cover image for YouTube videoTech Demo for Pillow Castle's First Person Puzzler (Superliminal)

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

Over de auteur
Carl Vander Maelen avatar

Carl Vander Maelen

Muggenzifter

Gepassioneerde gitarist die games zoveel als mogelijk in zijn doctoraat in het Recht probeert te betrekken.

Reacties