Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Nintendo wees Natal-technologie af

Wegens te duur en te hoge latency.

Een anonieme bron die een topfunctie heeft bij Nintendo of Japan heeft tegen website Computer & Videogames gezegd dat 3DV System, het Iraëlisch bedrijf verantwoordelijk voor de technologie in Natal, een vroege versie van Natal toonde aan Nintendo-president Satoru Iwata in 2007.

Iwata wees de technologie af omdat hij niet geloofde dat hij de technologie op de markt kon brengen tegen een prijs die hoorde bij Nintendo-producten. Ook stelde hij vraagtekens bij de lag die er was tussen de actie die de speler deed en het resultaat op het scherm. Dit is niet verbazend aangezien Iwata al dergelijk commentaar gaf kort na Microsoft's introductie van Natal bij het grote publiek op E3 vorig jaar. Ook president van Nintendo of America zei dat hij al bekend was met de technologie.

De anonieme bron gaat verder om te zeggen dat wat Microsoft toonde op E3 2009 een kleinere vormgeving had en betere gezichtsherkenning had dan wat 3DV System aan Nintendo toonde in 2007.

3DV System werd in juni vorig jaar gekocht door Microsoft. Sindsdien zijn er al een aantal veranderingen doorgevoerd in de hardware van Natal om de prijs onder 50 euro te krijgen. Verwacht wordt dat Microsoft meer van Natal en Natal-games zal tonen op het komende X10-event in februari.

Getagged als

Over de auteur

Jasper Segers avatar

Jasper Segers

Heel Belangrijk

Jasper nadert een decennium-lange carrière bij Eurogamer en leidt tegenwoordig dit zooitje ongeregeld. Staat zowel bekend om zijn gebrek aan geduld met games als om zijn liefde voor The Witness en Europa Universalis. Ook heeft hij veel sterke meningen over films.

Reacties