Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Nieuwe Zelda is niet makkelijker

"Het spel is gewoon toegankelijker"

Een dikke maand geleden kwam Miyamoto met de uitspraak dat The Legend of Zelda: Skyward Sword "makkelijker zou worden". Eiji Aonuma van Nintendo wil dat nu rechtzetten door te zeggen dat "makkelijk" niet noodzakelijk gelijk staat met "simpel" als je gaat kijken naar de moeilijkheidsgraad van de aankomende Zelda.

Blijkbaar was er een verkeerde vertaling gaande rond de commentaar die Miyamoto gaf. "Wanneer Miyamoto makkelijk zegt, dan wil hij daarmee zeker niet zeggen dat het spel simpel gaat worden. Hij heeft het eerder over toegankelijkheid, en hoe je meteen weet hoe je dingen moet gebruiken. Bij puzzels bijvoorbeeld zal het nog steeds moeilijk zijn om te ontcijferen wat je precies moet doen, maar een je weet wat er gedaan moet worden is het makkelijk om de nodige handeling uit te voeren", aldus Aonuma.

De man ging verder door te zeggen dat het nooit zijn bedoeling zal zijn om Zelda makkelijker te maken. "Makkelijk staat bij mij niet gelijk aan leuk. Ik wil puzzels waarbij mensen moeten nadenken hoe ze opgelost moeten worden. Alleen dan krijg je wanneer je eindelijk de oplossing hebt een voldaan gevoel."

The Legend of Zelda: Skyward Sword liet Nintendo voor het eerst zien op de voorbije E3. Het spel verschijnt in de loop van volgend jaar voor de Wii. Bekijk zeker ook de onderstaande eerste beelden van het spel, die we jullie presenteren in onze gloednieuwe tool om screenshots weer te geven.

Read this next