Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Nieuwe God of War Ragnarök toegankelijkheidsopties bekendgemaakt

Kratos is voor iedereen.

In een interview met Game Informer zijn enkele nieuwe toegankelijkheidsopties in God of War Ragnarök toegelicht. In het interview vertelt lead UX designer Mila Pavlin hoe Sony Santa Monica de game voor iedereen speelbaar wil maken.

Volgens Pavlin stonder er vier elementen centraal bij de ontwikking van de toegankelijkheidsopties: zicht, gehoor, motorische vaardigheden en cognitieve vaardigheden.

Zo bevat de game onder andere een high contrast mode en kun je specifieke kleuren geven aan bijvoorbeeld voorwerpen of personages. Tijdens puzzels kun je dan weer een beroep doen op auditieve hints.

De knoppen van je DualSense controller kun je ook volledig herprogrammeren. Speciale technieken zoals Spartan Rage en shield strikes kun je zo bijvoorbeeld gemakkelijker uitvoeren.

Ten slotte keren ook de toegankelijkheidsopties uit de vorige game terug. Je kunt dus opnieuw de grootte van onder andere tekst en knoppen aanpassen.

God of War Ragnarök komt op 9 november uit voor PlayStation 4 en PlayStation 5. Vorige week zijn ook de nieuwe God of War Ragnarök gevechtstechnieken getoond.

Over de auteur

Michiel De Coninck avatar

Michiel De Coninck

Nostalgicus

Michiel kijkt met veel nostalgie terug naar 'de goede oude tijd', toen de Sega Dreamcast nog hip was en DLC nog gewoon een expansion heette. Hij heeft verder een onverklaarbare voorliefde voor point-and-click adventure games.

Reacties

More Nieuws

Meest recente artikelen