Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Meer informatie over Prey 2

Geïnspireerd door Riddick, Mirror's Ege,...

Prey 2 eiste deze week behoorlijk wat van de aandacht op door uit het niets -of was het uit een portal- tevoorschijn te komen. Intussen is de nieuwste editie van het Scandinavische magazine Game Reactor de deur uit en laat men daarin nu net zes pagina's aan deze nieuwe shooter van Bethesda gewijd hebben. Het kon dan ook niet lang duren of deze informatie vond z'n weg naar het wereldwijde web.

Zo staat er te lezen dat Prey 2 in die bar zal beginnen waar ook de originele game van start ging, met als enige verschil dat je niet langer als Cherokee-indiaan Tommy speelt, maar in de huid kruipt van Killian Samuels, de bewaker die al te zien was in de eerste live-actiontrailer.

De game is al zo'n drie jaar in ontwikkeling met de Xbox 360 als hoofdplatform. En waar Prey nog over een multiplayercomponent beschikte, zal dat voor diens opvolger niet langer het geval zijn. "Wie zou de multiplayer van Prey 2 verkiezen boven die van bvb. een Halo: Reach? Nee, het doel is een zo goed mogelijke singleplayer game af te leveren."

Wat doorheen het artikel nog het meest opvalt, zijn de talrijke referenties die vernoemd worden. Zo heeft de producer het over sterke invloeden van Mirror's Edge, Mass Effect, Riddick en Blade Runner.

Afgaande op hetgeen gezegd wordt in deze eerste preview, lijkt Prey 2 gameplaysgewijs een radicaal andere richting uit te gaan dan z'n voorganger. Zo speelt de game zich af in een open wereld die je op eigen tempo kan verkennen. Doorheen de game zullen er parkoursequenties zijn in de stijl van Mirror's Edge en de buitenaardse rassen die je ontmoet hebben meer weg van het menselijke ras dan voorheen (denk Mass Effect). Eén houvast is dat de portals wel terugkeren, zij het in mindere mate.

Het mag duidelijk zijn dat Prey 2 een raar beestje wordt en niet makkelijk in een hokje te duwen zal zijn. Reden te meer om Prey 2 in de gaten te houden, lijkt ons.

Op het eindresultaat is het nog zeker wachten tot 2012. Zij die onverzadigbaar zijn en snakken naar meer info, kunnen steeds op NeoGAF terecht voor de laatste details omtrent de game.

Ik spring uit een vliegmachien...

Getagged als

Over de auteur

Frederik Galle

Editor EG Benelux

Weet dat zijn mama meeleest en wil haar via deze weg bedanken voor de lekkere boterhammetjes. Naast zijn middagmaal houdt deze frisse jongen echter voor ons ook het hele PC-gebeuren en de indiescene in de gaten.

Reacties

More Nieuws

Meest recente artikelen