Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Meer informatie over Bodycount

Alles kan kapot in deze shooter.

Ontwikkelstudio Codemaster heeft hun nieuwste FPS, Bodycount, gisteren aangekondigd voor zowel de Xbox 360 als de Playstation 3. Bodycount wordt ontworpen door Codemasters Studios Guildford, niemand minder dan Stuart Black de Creative Director is. Stuart is ongetwijfeld gekend door zijn laatste FPS, namelijk BLACK. De nieuwe IP van Codemasters maakt gebruik van hun EGO Game Technology Platform, die het ontwikkelaarsteam er toe in staat stelt om alles in de gamewereld aan flarden te schieten.

"Alles draait rond de kogel en meer bepaald welke schade deze kan aanrichten tijdens een vuurgevecht," vertelde Stuart. "Ons doel is om een game te maken waar de speler en de AI zich niet achter dekking kunnen blijven verstoppen om een spelletje van "Whack-a-mole" te spelen met elkaar. De spelwereld ondergaat een constant veranderingsproces doordat beide partijen elkaar met allerlei modern wapentuig bestoken."

Tussen al dit geweld zit er ook een verhaal verscholen. De speler bevindt zich midden in een globale machtsstrijd tussen enkele organisaties. Jijzelf strijdt aan de zijde van "Network" en je tegenstanders staan bekend als "Targets". Het is de bedoeling om met een enorm uitgebreid arsenaal aan hedendaags wapentuig je machtspositie te bevestigen. Ook kunnen we melden dat de game een volwaardige multiplayer en co-op mode zal bevatten.

Bodycount staat gepland voor het eerste kwartaal van 2011. Ondertussen hebben we ook de eerste twee screenshots van Codemasters ontvangen die achter deze klik verborgen zitten.

Getagged als

Reacties