Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

I am Alive zal zeer realistisch worden

Ontwikkelaar wil realisme herdefiniëren.

Jade Raymond heeft vorig jaar ons hart gestolen tijdens de presentaties die ze gaf over haar kindje Assassin's Creed. Daarnaast wist ieder van ons Cold Fear - zoek het even op - wel te appreciëren, ondanks wat schoonheidsfouten. Laat het nou net Jade Raymond en de ontwikkelaar achter Cold Fear zijn die aan I am Alive werken, een spel dat volgens de makers ervan 'het genre een nieuwe injectie aan realisme' zal geven.

"We introduceerden in 2001 het klassieke survival-horrorgenre met Alone in the Dark: The New Nightmare, en we vulden het een paar jaar laten aan door rampen aan de formule toe te voegen in Cold Fear.", aldus Guillaume Gourand die DarkWorks heeft opgericht.

Met I am Alive wil DarkWorks nog een stap verder gaan en de speler op een realistische manier kennis laten maken met het aspect overleven. Hoe dat precies zal gebeuren blijft voorlopig nog even een mysterie, gezien I am Alive - in tegenstelling tot wat Ubisoft op de E3 liet weten - niet op de Leipzig Games Convention aanwezig zal zijn.

Dat zal ons echter niet beletten om zowat elke medewerker van Ubisoft aan de mouw te trekken om alsnog wat informatie over I am Alive los te peuteren.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article

I Am Alive

PS3, Xbox 360, PC

Over de auteur
Philip Cremers avatar

Philip Cremers

Contributor

Reacties