Skip to main content
Als je op een link klikt en een aankoop doet, krijgen we mogelijks een kleine commissie. Lees ons redactiebeleid.

Graphics games moeten realistischer worden

Nodig voor echte emoties van spelers.

De belangrijkste grafische stappen die games moeten maken zijn meer realistische personages en omgevingen. Dat vertelt Tim Sweeney, de technische leider achter de Unreal Engine bij Epic, in een interview met het blad Game Informer (via CVG). Betere grahics zouden namelijk leiden tot een grotere verbondenheid tussen speler en game.

"Ik ben het meest enthousiast over de mogelijkheid van meer realistische personages en omgevingen van filmkwaliteit, om zo de emotionele verbondenheid van de speler ten opzichte van de spelewereld te vergroten."

Volgens Sweeney hadden titels als Donkey Kong graphics die net goed genoeg waren om voor wat plezier te zorgen, maar vanaf Doom kunnen games echte emoties oproepen; in dit geval angst.

"Game-ontwikkelaars moeten nog van ver komen om echte dramatische, interpersoonlijke ervaringen af te leveren." Sweeney wees vervolgens op Valve als een ontwikkelaar die dit potentieel begint aan te boren: "Alyx uit Half-Life 2 bood een korte blik op deze mogelijkheid; ik denk dat steeds meer realistische personages de sleutel zijn tot verdere progressie."

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, newsletters, and more!

In this article

Half-Life 2

PS3, Xbox 360, Xbox, PC

Half-Life 2: Episode 3

PS3, Xbox 360, PC

See 2 more

Half-Life 2: Episode One

Video Game

Half-Life 2: Episode Two

Video Game

Related topics
Over de auteur

Rutger Luiten

Contributor

Reacties