Warhammer: Vermintide 2

Vermintide 2 laat je vrij een personage uitbouwen en progressie maken, maar op lange termijn eist herhaling toch zijn tol.

Warhammer: Vermintide 2 update verlaagt moeilijkheidsgraad

Ontwikkelaar Fatshark heeft een nieuwe update voor Warhammer: Vermintide 2 uitgebracht. Update 1.0.5 maakt alle speelbare personages sterker. Ook krijg je nu langer beloningen op lagere moeilijkheidsniveaus.

De update verhoogt de schade van alle speelbare personages. Ook vaardigheden die inkomende schade beperken zijn verbeterd. De schade die bepaalde vijanden zoals Chaos Marauders doen, is dan weer verlaagd.

Daarnaast kun je nu ook langer levelen op lagere moeilijkheidsniveaus. Zo krijg je nu op de Veteran moeilijkheidsgraad beloningen tot je 300 Hero Power hebt, in plaats van 200 Hero Power voordien. Ook zijn de drop rates van zeldzame items verbeterd.

Lees meer...

Warhammer: Vermintide 2 review - Tijd voor ongedierte

De fantasyboardgame omgevormd tot een viscerale hack-and-slasher Vermintide is terug. Met Warhammer: Vermintide 2 wil ontwikkelaar Fatshark tonen dat hij de kritieken na de originele game ter harte heeft genomen. Vermintide 2 moet namelijk meer variatie en een nieuw progressieysteem bieden, zonder aan de essentie van de gameplay te raken. Verwacht je dus aan meer van hetzelfde, maar met de nodige aanpassingen om je eigen ding te doen.

De kern van de reeks in Vermintide 2 is ongewijzigd gebleven. Met een team van vier ploeg je je door een level, voltooi je kleine doelen en trotseer je vooral een dozijn Skaven-rattenhordes. Als eerste aanvulling daarop heeft Fatshark het Chaos-ras toegevoegd. Je komt bijvoorbeeld een Chaos Warrior of een Chaos Spawn tegen. Die laatste fungeert als - zeer lelijke - 'tussenbaas' en kun je alleen met goed teamwerk verslaan. Iemand leidt het beest af en vangt een groot deel van de klappen op, terwijl de rest onophoudelijk aanvalt. Dat geeft de gevechten nog meer pit en vooral diepgang dan ze al hadden.

Het nieuwe progressiesysteem is de belangrijkste toevoeging die de ontwikkelaar gedaan heeft. Je kiest nog steeds uit 5 Heroes, maar ze hebben elk drie Careers waarvan de laatste twee pas bij een bepaald level beschikbaar worden. Elke Career levert zowel een unieke passieve als actieve vaardigheid en een specifieke Talent Tree. Aan level 5, 10, 15, 20 en 25 kies je telkens één uit drie talenten die eventueel stamina, critical hit chance of health regeneration verbeteren. Zo'n systeem geeft je grofweg vijftien mogelijke speelstijlen. Als je een Career uitbouwt of met een andere Hero van nul begint, dan komt dat de herspeelbaarheid alleen maar ten goede. Die variatie laat de game boven de middenmoot uitstijgen.

Lees meer...