Tom Clancy's Ghost Recon

Ghost Recon: Shadow Wars

Ghost Recon: Shadow Wars

Schijn bedriegt.

Vooroordelen, ze zijn me wat. Aan de ene kant zijn ze een cadeau van de natuur en een teken van onze intelligentie. Hoe dom zouden we lijken als we bij elke muur die we tegenkwamen het vooroordeel dat we er niet door kunnen lopen lieten varen? Maar er hangen natuurlijk ook een hoop negatieve kanten aan vast. Je zou denken dat, aangezien mijn beste vriend half-Mexicaans is en 's nachts al eens uitgemaakt wordt voor jongere van Noord-Afrikaanse origine door dronken voorbijgangers, ik ondertussen wel beter zou weten dan berusten op oppervlakkige informatie om een oordeel te vellen over een persoon of product. Helaas, toen ik voor het eerst screenshots zag van Ghost Recon: Shadow Wars was ik weer eens slachtoffer van mijn vooringenomenheid.

Want Ghost Recon: Shadow Wars ziet eruit als shovelware, software die haastig gemaakt wordt met weinig zorg voor kwaliteit om in te spelen op een bekende naam en een publiek dat bereid is te kopen. Grafisch ziet het eruit als een DS-game en het spelconcept, een turn-based versie van first person shooter-franchise Ghost Recon, klonk als een flauwe poging om de serie op de minder krachtige draagbare console, de 3DS, te krijgen.

Dat de graphics zwaar moeten onderdoen voor de andere 3DS-launchgames valt niet te ontkennen. De game maakt ook geen enkel gebruik van de nieuwe 3DS-features, dus dat dit oorspronkelijk een DS-game was die overgezet is naar Nintendo's nieuwste systeem is zeer waarschijnlijk. De graphics kunnen in 3D gezet worden, maar door de top-down graphics zorgt het effect voor niet meer dan wat relif te brengen in het landschap.

Lees meer...