Persona 3: Dancing Moon Night

Persona Dancing Endless Night Collection is uitdagend en bevat uitstekende muziek, maar laat enkele frustrerende steken vallen.

Persona Dancing Endless Night Collection review - Danst op het randje

Voor de Persona Dancing Endless Night Collection review legt Sander zijn collectie Persona-cd's aan de kant en trekt z'n dansschoenen aan om de pasjes van Persona 4: Dancing All Night (P4D), Persona 3: Dancing in Moonlight (P3D) en Persona 5: Dancing in Starlight (P5D) uit z'n hoofd te leren. Als hij maar niet over de titels van de games struikelt!

Als je een Persona-game start, weet je dat de soundtrack een van de belangrijkste trekpleisters is. Ook uitgever Atlus is zich daarvan bewust en bracht in 2015 de ritmegame Persona 4: Dancing All Night voor de PlayStation Vita uit. Het experiment bleek een succes, waardoor de studio nu met twee vervolgen komt. De Persona Dancing Endless Night Collection bevat alle drie de games in een pakket en biedt haast een overdaad aan uitstekende muziek, maar de Vita-roots brengen wel een flink nadeel aan het licht.

Alle drie de games in de Persona Dancing Endless Night Collection bevatten originele tracks en nieuwe remixes, gebaseerd op de Persona-reeks. Die selectie is uitstekend en vormt het absolute hoogtepunt in de games, waaronder Mass Destruction en Rivers in the Desert. Hoewel de remixes stuk voor stuk een unieke interpretatie van de originele muziek bieden, zijn er in elke game meerdere remixes van dezelfde track te vinden. Daardoor missen de setlists broodnodige variatie en is het totaalplaatje niet zo sterk als de individuele tracks.

Lees meer...