Need for Speed: Hot Pursuit

Spotlight

Video3 DLC-packs voor NFS: Hot Pursuit

Lamborghini! Porsche! Armed & Dangerous!

Need for Speed: Hot Pursuit

V8-geweld of 2pkítje?

VideoNeed for Speed: Hot Pursuit gameplay

Toont ingame gameplay van de racer.

VideoNFS Hot Pursuit gameplay footage

Glimmende bolides op overschot.

Belangrijke events

FeatureDe beste Need For Speed games

Carl zet zijn favorieten op een rijtje.

De Need For Speed-serie is ondertussen al twintig jaar lang een dominante aanwezigheid in de gamingwereld. Dit stokpaardje van Electronic Arts is ondertussen al heel wat verschillende kanten uitgegaan. Van wilde achtervolgingen met de politie in weidse landschappen tot nachtelijke races met getunede wagens. En van avontuurlijke roadtrips door de hele Verenigde Staten tot bloedstollende races op officiŽle circuits. Racefanaat Carl heeft inmiddels in elke situatie de nodige pk's de vrije loop laten gaan. Met het oog op de komende release van de reboot, deelt hij daarom zijn drie favoriete games uit de raceserie.

Geen DLC voor PC-versie van Hot Pursuit

Gewoon doorrijden, niets te zien hier.

Games worden al sinds jaar en dag ontwikkeld voor het PC-platform, maar de laatste jaren lijkt het almaar moeilijker te worden voor ontwikkelaars om op alle platformen eenzelfde game-ervaring af te leveren, en dan met name op de PC.

Need for Speed: Hot Pursuit

Need for Speed: Hot Pursuit

V8-geweld of 2pkítje?

Steeds vaker kom ik tot de vaststelling dat het leven voorbij raast zonder dat we het echt beseffen. Of dat wij als postmoderne mens het leven voorbij razen. Onlangs nog las ik een artikel over een studie van een Amerikaanse universiteit. Het onderzoek besloeg een violist in een ondergronds metrostation in Washington. De muzikant in kwestie speelde zes muziekstukken van componist Bach, maar niemand merkte hem op. Urenlang werd hij door de onderzoekers geobserveerd. En tijdens het onderzoek bleek dat slechts een handvol mensen van de enorme menigte die zich dagelijks door het metrostation begeeft de tijd nam om even halt te houden en naar de prachtige muziek te luisteren. En dan nog slechts voor een aantal minuten, gezien deze onvoorziene beziens- en beluisterwaardigheid niet echt in hun dagindeling gepland was.

Later werd bekend gemaakt dat de bewuste violist niemand minder dan Joshua Bell was, een muzikaal genie die in dezelfde periode van het onderzoek een optreden had gegeven in de Symphony Hall te Boston, waar een toegangskaartje al snel meer dan 100 dollar had gekost. En dat hij in het metrostation stond te spelen op een Stradivarius viool uit het jaar 1713 waar menig kenner snel een dikke drie miljoen euro zou voor neertellen. Maar zijn spelen werd door niemand aanhoort. Dit verhaal is best al enkele jaren oud, maar daarom niet minder van toepassing in een hedendaagse context. Als ik hiermee onze trouwe lezers ťťn iets kan meegeven, is het de oproep om op tijd en stond eens stil te staan en te genieten van hetgeen je hoort, ziet en ervaart. Onze vluchtige levensstijl zal er niet voor zorgen dat je het leven ten volle opneemt, integendeel. Nu en dan eens rustig tijd nemen is dus de boodschap. Tenzij je natuurlijk met een racebolide aan 200 km per uur over het wegdek aan het scheuren bent terwijl de politie je op de hielen zit natuurlijk. Zoals dit vaak het geval is in de game Need for Speed: Hot Pursuit.

De laatste tijd zien we heel wat games die dezelfde route inslaan als Hot Pursuit. Door de toenemende populariteit van sociale netwerksites als Facebook en Twitter, kregen heel wat gameontwikkelaars zin om hun game rond een eigen sociaal netwerk te bouwen. Of toch ten minste de mogelijkheid te laten om een link te maken met bijvoorbeeld Facebook, zodat je jouw statistieken met al je digitale vrienden kunt delen. Blur, een arcade racer die eerder dit jaar uitkwam, was zo ťťn van die games die sterk de nadruk legde op deze nieuwigheid van de 21ste eeuw. Maar de nieuwe Need for Speed neemt dit concept en gaat er nog een stapje verder mee.

Lees meer...

Demo Need for Speed: Hot Pursuit is er

Nu te downloaden via Xbox Live.

Leuke verrassing vandaag voor iedereen die fan is van adrenaline verhogende racegames. Er is vanaf nu namelijk een demo van het aankomende Need for Speed: Hot Pursuit op Xbox Live te vinden.

Geen verhaal in NFS: Hot Pursuit

Criterion houdt het simpel.

Niettegenstaande dat vorige delen uit EA's Need for Speed reeks wel voorzien was van een verhaal, zal Hot Pursuit geen narratief component krijgen in zijn single player mode. Dit wist ontwikkelaar Criterion ons te melden.

Alle wagens NFS: Hot Pursuit bekend

66 om precies te zijn.

Voor de remake van Need for Speed: Hot Pursuit heeft Criterion, maker van de Burnout-games, voor de eerste keer de virtuele alter ego's van echte auto's in elkaar geknutseld.

Criterion wou eerder NFS-game maken

Benaderde EA al in 2002 met concept.

Electronic Arts maakte voorbij E3 elke racefan blij met het nieuws dat Criterion, bekend van de Burnout-games, werkte aan een reboot van Need for Speed: Hot Pursuit. Als het echter aan Criterion lag, hadden ze al veel langer geleden een NFS-game gemaakt. Al in 2002 benaderde de developer Electronic Arts met een idee voor een game genaamd Need for Speed: Split Second. Dat zegt designer bij Criterion Craig Sullivan in een interview met Brits gamesmagazine GamesTM.

DICE werkt aan nieuwe Need for Speed

Battlefield-maker helpt Criterion een handje.

Dat Criterion, de makers van Burnout, verantwoordelijk zou zijn voor de aankomende Need for Speed, genaamd Hot Pursuit, wist er al voor te zorgen dat we het warm kregen diep vanbinnen. Vandaag blijkt echter dat uitgever EA nog een getalenteerde studio ingeschakeld heeft om hun voornaamste racereeks weer naar de top te lichten. We hebben het over niemand minder dan DICE, de ontwikkelaar die bekend werd met Battlefield en momenteel ook al werkt aan de door ons uitgeteste multiplayer van de nieuwe Medal of Honor.

EA maakt line-up Gamescom bekend

Heel wat toptitels!

Uitgever Electronic Arts heeft al op de E3-beurs in Los Angeles duidelijk gemaakt dat ze heel wat potentiŽle toptitels in de maak hebben, en volgende week brengen ze al dat lekkers eveneens mee naar de Gamescom in Keulen.

Het was misschien wel de grootste verrassing die Electronic Arts voor ons in petto had. Het bedrijf begon haar persconferentie met een uitgebreide trailer van de nieuwe Need for Speed. Back to the roots zoals de Amerikanen dat zo mooi zeggen. Het publiek kon de aankondiging zeer zeker waarderen, en ook wij waren heel erg enthousiast toen we te horen kregen dat we weer 'pliesie' mochten gaan spelen.

Elke journalist die momenteel in L.A. verblijft kijkt uit naar de persconferenties van de grote drie. Die van Microsoft is reeds achter de rug, terwijl Nintendo en Sony tot morgen wachten voordat ze met hun grote kanonnen op de proppen komen. Er zijn echter nog twee grootmachten die uitnodigingen verzonden hebben richting journalisten zodat ze aanwezig konden zijn op hun eigen conferenties. Aan de ene kant hebben we Ubisoft, maar in dit stuk hebben we het over Electronic Arts - een uitgever die dit jaar tien spellen voorstelde in een prachtig oud theater. Wij waren aanwezig, en we vatten even samen wat EA allemaal in petto had.