Marvel vs Capcom: Infinite

Marvel vs. Capcom: Infinite smelt opnieuw twee werelden samen, maar vergeet een brug te bouwen tussen de twee doelgroepen.

Belangrijke events

Marvel vs. Capcom: Infinite review - Het lot van twee werelden

Het hyperchaotische Marvel vs. Capcom is inmiddels weer aan zijn vierde deel toe en dankzij de populariteit van het Marvel Cinematic Universe zijn er meer ogen dan ooit tevoren op de game gericht. Capcom wil daarom Marvel vs. Capcom: Infinite vooral toegankelijker maken voor nieuwkomers, zonder de hardcore achterban voor het hoofd te stoten. Met eenvoudige combo's en teams van twee lokt de studio nieuwe fans, die zich vervolgens middels tutorials en oefenmodi bij de experts kunnen voegen. Marvel vs. Capcom: Infinite mag de twee werelden dan wel naadloos samenvoegen, de kloof tussen de twee spelersgroepen blijft echter oneindig groot.

Ultron en Sigma zijn samengesmolten tot één entiteit en veroorzaken de Convergence, waardoor de werelden van Capcom en Marvel bijeenkomen. De Story Mode is ongegeneerd clichématig geschreven en is niet veel meer dan een handige smoes om je favoriete helden in één kamer te zien. De ontmoeting van twee werelden zorgt echter wel voor coole momenten die niet zouden misstaan in een stripboekenserie, en neemt zichzelf totaal niet serieus. Het verhaal is licht verteerbaar en daarom enorm vermakelijk om tot de credits door te spelen.

Nochtans heeft de fusie een negatieve impact op de meeste in-game-modellen van de vele helden. Vooral de menselijke gezichten van Iron Man en Dante vallen uit de toon. Spierbundels Haggar en Captain America zijn grotesk en onnatuurlijk vormgegeven en zien eruit als persiflages van zichzelf. De van oorsprong cartooneske vechters zoals Zero en Jedah komen beter uit de verf en maken duidelijk dat het hier ontbreekt aan een overkoepelende stijl die de graphics wat meer gelijktrekt.

Lees meer...

Ontwikkelaar Capcom onthult de laatste vier Marvel vs. Capcom Infinite DLC-personages. Naast de eerder aangekondigde Black Panther en Sigma komen ook Monster Hunter, Winter Soldier, Black Widow en Venom later naar dit jaar uit voor de game.

Het tijdperk van Marvel vs. Capcom leek voorbij toen The Walt Disney Company besloot om de Marvel-licentie niet langer aan andere bedrijven uit te lenen. Zes jaar lang moesten fans het zonder Spider-Man tegen Ryu of Doctor Strange tegen Chun-Li doen. Je hoeft niet veel langer meer te wachten, want er wordt hard aan Marvel vs. Capcom: Infinite gewerkt.

Capcom toont eerste gameplay beelden Marvel Vs. Capcom Infinite

Ryu en Mega Man X Vs. Iron Man en Captain Marvel.

Capcom toont na afloop van de Capcom Cup de eerste gameplaybeelden van Marvel Vs. Capcom Infinite. De game komt in 2017 naar de pc, PlayStation 4 en Xbox One.

De Infinity Stones 'Time' en 'Power' spelen een grote rol in de trailer. De stenen geven de personages unieke vaardigheden en effecten die een gevecht snel kunnen veranderen. Er is ook te zien dat de game zich focust op twee tegen twee tag team gevechten.

De vechtgame biedt een eigen verhaal waarin je de rol aanneemt van een van de vechters in het Marvel Vs. Capcom universum. De game bevat ook trainingsmissies, arcade modi en een online multiplayer.

Lees meer...