God of War 2

Bekijk: God of War - De 5 Bruutste Bosses

Het betere hak- en slachtwerk.

Met de nieuwe God of War aan de horizon is het tijd om terug te blikken naar de serie in zijn geheel. En uiteraard moeten we het dan hebben over de meest brute baasgevechten. Zit die van jou er ook tussen? Laat het ons weten in de reacties op ons YouTube-kanaal!

Sony heeft een nieuw label geïntroduceerd: de 'Collections.' Vanaf 28 augustus brengt Sony gameseries uit onder dit label met een makkelijk herkenbare boxart, te beginnen met God of War en inFAMOUS. Tenminste, in Amerika. Dat is te lezen op de Amerikaanse PlayStation blog.

Concept art toont vroege vorm Kratos

God of War had er anders uit kunnen zien!

Kratos uit de God of War reeks is zonder enige twijfel een van de grootse iconen binnen het landschap van de videogames. Al sinds 2005 zaait het bleke spook van Sparta verderf op de consoles van Sony, terwijl het einde van zijn saga in het finale derde deel voor de PlayStation 3 zopas nog door ons uitgeroepen werd als een van de beste spellen uit 2010. Toch blijkt het nu dat de kans bestond dat Kratos er helemaal anders uit had gezien.

FeatureDe Spartaanse opvoeding

De echte origine van Kratos als personage.

In een ver verleden, ongeveer zo'n vier jaar terug in de tijd, heb ik me nog gewaagd aan een lerarenopleiding. Één van de vakken waarvoor ik toen studeerde was geschiedenis, want hoe kan het ook anders. Tijdens de stagelessen die ik moest geven tijdens mijn eerste jaar, had ik tegen een leerling gezegd dat hij even stil moest zijn terwijl ik iets belangrijks aan het uitleggen was. Niet op een grove manier (voor de verandering), maar op beleefde wijze. Maar bij de nabespreking met de mentor die toezicht hield, maakte hij hier een opmerking over. Hij vroeg of mijn "strengheid" te maken had met de Spartaanse opvoeding die ik had gekregen toen ik klein was. Of dit het geval is weet ik niet goed, en waar hij de insinuatie haalt dat ik te streng was vind ik ook maar een vreemd iets. Losbol die ik ben. Maar goed, net terug van het oude Las Vegas, staat de Eurogamer teletijdmachine opnieuw in de startblokken om op zoek te gaan naar de origine van de uitdrukking "Spartaans opvoeden". Hopelijk is Philip niet te boos als hij de elektriciteitsfactuur van deze maand ziet.

Definitieve datum God of War Collection

Kruis 28 april in je agenda's aan.

Al sinds september vorig jaar wisten we jullie te melden dat Sony plannen had om de God of War Collection (deeltje één en twee van de reeks in HD voor de PS3) uit te brengen, maar toen was het nog niet duidelijk of het pakket ook naar Europa zou komen. Dit alles zorgde ervoor dat gamers dusdanig in de war waren rond de God of War Collection, wat ook is gebleken in een daaromtrent opgestarte tread op het forum van Eurogamer België. Vandaag zorgt Sony echter voor duidelijkheid.

God of War serie heeft wat rust nodig

Nog twee weken wachten op deeltje drie.

Stig Asmussen, een director bij Studio Santa Monica verantwoordelijk voor het aankomende God of War III, laat in een niterview weten dat de serie na het derde deel wat rust nodig heeft. "Een volgende deel binnen twee of drie jaar uitbrengen zou de reeks 'irrelevant' maken", aldus Asmussen.

GoW 2 had een PS3-launchtitel kunnen zijn

GoW 2 had een PS3-launchtitel kunnen zijn

Sony geen spijt van uiteindelijke beslissing.

Directeur van Sony Computer Entertainment Worldwide Studios Shuhei Yoshida heeft met Game Informer gepraat over hoe God of War 2 eigenlijk een launchgame voor de PS3 had kunnen zijn.

Er was blijkbaar veel gediscussieer over het feit of het nu een PS2- of PS3-titel moest worden. Zoals we allemaal weten is God of War 2 uiteindelijk verschenen voor de PS2 en verscheen de PS3 met weinig echte toppers, maar toch heeft Yoshida geen spijt van de zet.

"Veel mensen, marketing inclusief, suggereerden dat we misschien de game moesten verzetten naar PS3. Wat ik echter geloofde was dat GoW2 één van de beste games, en ook één van de best verkopende, games van het jaar kon zijn. Ook hadden we al gemerkt dat, bij de launch van een platform, de developers altijd veel tijd besteedt aan het bekend raken met de nieuwe architectuur en software tools," zo vertelt Yoshida, "Ik zag een kans voor het Santa Monica-team om hun visie uit te werken op een platform dat ze door en door kenden. Dat was mijn argument en het bedrijf en team begrepen dat. Ik ben erg blij met het resultaat."

Lees meer...