Fire Emblem Warriors

Fire Emblem Warriors bevat alle ingrediŽnten voor een uitstekende Warriors-titel, maar komt te laat op gang om die honger te stillen.

Fire Emblem Warriors review - Strategisch hak- en slachtwerk

Soms hoef je niet lang naar inspiratie te zoeken. Tijdens de ontwikkeling van Hyrule Warriors besefte ontwikkelaar Omega Force dat die formule ook goed zou werken met de Fire Emblem-serie. De strategiegames van Intelligent Systems bevatten namelijk een aantal elementen die de basisprincipes van de Warriors-serie perfect aanvullen. Zo begon een deel van het ontwikkelteam aan een 'geheime missie' om de twee reeksen bij elkaar te brengen. Hoewel de band tussen Fire Emblem en Dynasty Warriors niet bepaald tot een S-rank stijgt, is Fire Emblem Warriors toch een Musou-game die boven het gemiddelde uitkomt.

Fire Emblem Warriors zichzelf onderscheidt zichzelf door de implementatie van de Weapon Triangle. Net als in de hoofdreeks zijn bepaalde wapens sterker of zwakker tegen andere. Het is noodzakelijk dat je goed oplet en, als je het juiste wapen niet hebt, je naar een ander personage schakelt dat beter tegen de situatie opgewassen is. Naast de Weapon Triangle zijn ook de kenmerkende Pegasus Knights, magiŽrs en boogschutters van de partij, met elk hun eigen dynamieken. Het simplistische button bashen waar de serie om bekend staat, krijgt daardoor een extra laag diepgang die de standaardgameplay een stuk interessanter maakt.

De invloeden van Fire Emblem houden daar niet op. Er ligt meer nadruk op het strategische element tijdens gevechten en het is belangrijk om jouw eenheden te bevelen om forten over te nemen of bepaalde vijanden aan te vallen. Om dat kracht bij te zetten is de AI van jouw kameraden sterk verbeterd. Je kunt er met een gerust hart van uitgaan dat ze jouw bevelen uitvoeren en zich niet zomaar laten uitschakelen. Daarover gesproken: als je de Classic Mode aanzet, bevat Fire Emblem Warriors een permadeath-element. Non-essentiŽle personages kunnen het loodje leggen, wat een flinke deuk in je toekomstige tactieken slaat. Omega Force heeft de formule uitgebreid met perfect passende gameplay die de kern van de Warriors-games enorm versterkt.

Lees meer...

Bekijk: Fire Emblem Warriors - Game Trailer

Fire Emblem Warriors wordt ontwikkeld door Team Ninja, Omega Force en Fire Emblem-studio Intelligent Systems. Je neemt het in de game tegen grote groepen vijanden en hun commandanten op.